عرضه آپدیت اندروید 4.4 عینک هوشمند گوگل و حذف تماس تصویری!

به روز رسانی جدید، بهبود در عمر باتری را به همراه خواهد داشت و علاوه بر بهبود کلی قابلیت‌ها، انتشار به روز رسانی آتی نیز برای آن راحت‌تر خواهد شد. به روز رسانی کیت کت به توسعه‌دهندگان برنامه‌های گوگل گلس این امکان را خواهد داد تا از جدیدترین ابزارهای کیت توسعه نرم‌افزاری بهره ببرند.

0

فارنت: بالاخره شرکت گوگل پس از مدت‌ها تصمیم گرفت به روز رسانی جدیدی را برای عینک هوشمند جنجالی خود منتشر کند. پیش از این، این گجت هوشمند از نسخه 4.0.4 سیستم‌عامل اندروید بهره می‌برد اما این هفته به روز رسانی اندروید 4.4 کیت کت برای آن منتشر خواهد شد. گوگل اذعان داشته به روز رسانی جدید، بهبود در عمر باتری را به همراه خواهد داشت و علاوه بر بهبود کلی قابلیت‌ها، انتشار به روز رسانی آتی نیز برای آن راحت‌تر خواهد شد. به روز رسانی کیت کت به توسعه‌دهندگان برنامه‌های گوگل گلس این امکان را خواهد داد تا از جدیدترین ابزارهای کیت توسعه نرم‌افزاری بهره ببرند. نیاز کمتر به حافظه در اندروید کیت کت نیز مطمئنا به توسعه قابلیت‌های این عینک کمک خواهد کرد. نرم‌افزار این عینک هوشمند نیز بهبود یافته و اکنون عکس‌ها و ویدئوها به صورت یک‌جا در یک کارت، به صورت روزانه مشاهده خواهند شد. پیش از این، کارت‌های زیادی بر روی تایم‌لاین به نمایش در‌می‌آمدند. گوگل گلس اکنون می‌تواند پاسخ‌های تصویری را به برنامه Hangouts بفرستد و لیست فرمان‌های صوتی نیز براساس میزان استفاده، مرتب خواهند شد.

Google-Glass-ray-ban

البته این به‌روز‌رسانی تنها شامل خبرهای خوب نخواهد بود! گوگل قابلیت تماس تصویری را که تبلیغات زیادی نیز بر روی آن انجام داده بود، غیرفعال کرده و دلیل آن را مشکلات موجود و نارضایتی کاربران از عملکرد این سرویس اعلام کرده است. این شرکت اعلام کرده کمتر از ده درصد از کاربران عینک هوشمند، از این قابلیت استفاده کرده‌اند و این دسته‌ نیز اغلب از سرویس یادشده ناراضی بوده‌اند. البته قابلیت تماس تصویری برای همیشه غیرفعال نشده و گوگل این قابلیت را تا برطرف شدن مشکلات، از دور خارج کرده است. با توجه به بکارگیری تراشه TI OMAP 4430 در این گجت الکترونیکی، جای تعجب است که گوگل توانسته به روز رسانی اندروید 4.4 را برای این دستگاه منتشر کند. پیش از این اعلام شده بود، این تراشه نهایتا تا نسخه 4.3 اندروید را پشتیبانی خواهد کرد. Texas Instruments در سال 2012 از بازار گوشی‌های همراه کنار کشید و کمی بعد از آن، پشتیبانی و به روز رسانی تراشه‌های خود را نیز متوقف کرد. شرکت‌های سازنده نیز همواره اعلام داشته‌اند بدون پشتیبانی از سوی شرکت سازنده تراشه، نمی‌توانند به روز رسانی جدیدی برای دستگاه خود منتشر کنند. به نظر می‌رسد گوگل به روز رسانی یادشده را خودش برای این دستگاه تولید کرده اما همین امر شک و تردید نسبت به امکان عرضه به روز رسانی برای دیگر دستگاه‌ها که از تراشه‌های مشابهی استفاده می‌کنند ( نظیر گلکسی نکسوس) را افزایش می‌دهد.

Source: Arstechnica

 

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.