با کوچکترین شارژر لپ‌تاپ دنیا آشنا شوید!

با مروری بر نمایشگاه گذشته CES، حتما به یاد می‌آورید که شرکت FINsix، کوچکترین آداپتور 65 واتی و در واقع کوچکترین شارژر لپ‌تاپ دنیا را معرفی کرد. این شرکت امروز این دستگاه را رسما با نام Dart و با قیمت 79 دلار برای هردستگاه به بازار عرضه کرد.

1

کوچکترین شارژر لپ‌تاپ دنیا چهار برابر کوچک‌تر و شش برابر سبک‌تر از رقبای خود است و به پورت یو‌اس‌بی 2.1 آمپری مجهز است. تکنولوژی به کار رفته در این دستگاه از نوع انرژی تبدیلی VHF با بازده بالاست. این تکنولوژی توسط MIT ثبت و به کار گرفته شده است. دارت با اکثر لپ‌تاپ‌ها سازگاری کامل دارد و نسخه ویژ‌ه‌ای از آن مخصوص مک‌بوک‌هایی است که توانی بیش از 65 وات نیاز ندارند.

1000 عدد اول از کوچکترین شارژر لپ‌تاپ دنیا با قیمت 79 دلار به فروش خواهند رسید و دستگاه‌های بعدی 10 دلار گران‌تر خواهند بود. هرچند این قیمت هم کمتر از قیمت خرده‌فروشی 119 دلار است.

برای مک‌بوک نیز اولین 500 دستگاه فروخته‌شده با قیمت 148 دلار به فروش خواهند رسید و قیمت دستگاه‌های بعدی 168 دلار خواهد بود. FINsix اعلام کرده این افزایش قیمت به علت اجبار این شرکت به خرید آداپتورهای اورجینال مک‌بوک است تا بتوانند از کانکتور‌های MagSafe و Magsafe 2 استفاده کنند اما خبر خوب اینکه FINsix امیدوار است مذاکرات این شرکت با اپل به سرانجام برسد تا بتوانید دارت MagSafe را با قیمت پایین‌تری تهیه کنید.

 Worlds-smallest-laptop-charger

کوچکترین شارژر لپ‌تاپ دنیا با بدنه آلومینیومی در رنگ‌های آبی، نقره‌ای و نارنجی به بازار عرضه خواهد شد. این گجت الکترونیکی با دوشاخه مخصوص آمریکا تهیه شده اما با ولتاژها و فرکانس‌های کشورهای مختلف نیز سازگاری دارد. امکان استفاده از شارژر مسافرتی نیز وجود دارد.

Finsix پیش از این گفته بود کاربران می‌توانند مقیاس‌های مورد نظر برای توان خروجی را خودشان انتخاب کنند بنابراین امید آن می‌رود تا شاهد نسخه‌های 90 و 150 واتی در آغاز کار باشیم.


Source: Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. نگین خاورمیانه می‌گوید

    کسی میدونه که تو ساخت چنین آداپتورهایی اصلا ترانسفورماتور وجود داره یا نه و از تکنولوژیهایی دیگه برای تبدیل ولتاژ استفاده می کنند؟