پروژه سبزیجات فضایی ناسا به‌زودی طعم کاهو را برای فضانوردان زنده می‌کند!

یکی از محدودیت‌های زندگی دشوار در خارج از کره زمین و در فضاپیماها، محروم بودن از طعم و خواص سبزیجات تازه است. پروژه VEGGIE ناسا قصد دارد در آینده نزدیک این محدودیت را از بین ببرد.

0

فارنت: یکی از محدودیت‌های زندگی دشوار در خارج از کره زمین و در فضاپیماها، محروم بودن از طعم و خواص سبزیجات تازه است. پروژه VEGGIE ناسا قصد دارد در آینده نزدیک این محدودیت را از بین ببرد.

NASA-VEGGIE

سیستم تولید سبزیجات ناسا با نام VEGGIE قرار است امروز با کپسول فضایی SpaceX Dragon به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده شود. محفظه تولید سبزیجات قرار است کاهو را در یک فضای شبیه به بالش به صورتی پرورش و کشت دهد که گیاه بتواند فضای بدون جاذبه را تحمل کند. به گفته ناسا لامپ‌های LED قرمز، آبی و سبز می‌تواند امکان رشد گیاه را فراهم کند به طوری که کاهو با عرض حدود 30 و ارتفاع 37 سانتی‌متر در درون ایستگاه فضایی رشد کند.

پروژه VEGGIE ابتدا سال گذشته کلید خورد اما به دلیل رعایت ایمنی‌های لازم تا به امروز به تعویق افتاد. ناسا امیدوار است که با استفاده از فناوری مشابه بتواند گیاهان دیگری را نیز در ایستگاه فضایی پرورش داده و حتی باغبانی را در فضا امکان‌پذیر کند. بعضی نیز می‌گویند در آینده شاید دور امکان کشاورزی و ارسال مواد غذایی به زمین نیز فراهم شود!


پایان مطلب/

Source: TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.