گوگل امنیت اندروید را با اسکن دائم برنامه‌ها حتی پس از نصب افزایش داد

گوگل به تازگی در وبلاگ رسمی خود خبر از افزایش امنیت اندروید به وسیله قدرتمندتر کردن دیواره‌های دفاعی و بررسی مداوم اپلیکیشن‌ها حتی پس از نصب آن‌ها خبر داده است.

0

فارنت: گوگل به تازگی در وبلاگ رسمی خود خبر از افزایش امنیت اندروید به وسیله قدرتمندتر کردن دیواره‌های دفاعی و بررسی مداوم اپلیکیشن‌ها حتی پس از نصب آن‌ها خبر داده است.

اخیراً یک برنامه آنتی‌ویروس 5 دلاری در گوگل پلی به عنوان محبوب‌ترین اپلیکیشن پولی اخیر توسط کاربران شناخته شد اما با بررسی‌های بیشتر مشخص شد در واقع این اپلیکیشن جعلی است و اطلاعات کاربران را بدون اجازه می‌دزدد! به همین بهانه گوگل تصمیم گرفته تا امنیت اپلیکیشن‌های اندرویدی را بیشتر کند؛ به این ترتیب که نه تنها مانند گذشته اپلیکیشن‌ها در هنگام نصب بررسی می‌شوند بلکه اندروید از این پس حتی پس از نصب و هنگام اجرا نیز اپلیکیشن‌ها را تحت نظر خواهد داشت.

Android-Verify-Apps

به این ترتیب اگر از گوشی یا تبلت اندرویدی با نسخه 2.3 یا بالاتر استفاده می‌کنید از این پس امنیت بیشتری خواهید داشت. البته گوگل اعلام کرده است که تاکنون تنها 0.18 درصد از اپلیکیشن‌های نصب شده به عنوان بدافزار شناسایی شده‌اند اما به هر حال این قابلیت بسیار مفید خواهد بود.

با وجود قابلیت اسکن دائمی برنامه‌ها و همچنین یافتن و پاکسازی دستگاه از راه دور سراغ نصب برنامه‌های مختلف آنتی‌ویروس اندروید نروید.


پایان مطلب/

Sources: AndroidPolice, Android Blog

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.