این افزونه کروم شما را از بازدید سایت‌های آلوده به Heartbleed مطلع می‌کند!

Heartbleed را می‌توانی یکی از گسترده‌ترین مشکلات امنیتی چندسال اخیر دانست. این حفره امنیتی چیزی در حدود 66 درصد از کل اینترنت را از زمان پیدایشش آلوده کرده است.

0

فارنت: Heartbleed  را می‌توان یکی از گسترده‌ترین مشکلات امنیتی چندسال اخیر دانست. این حفره امنیتی چیزی در حدود 66 درصد از کل اینترنت را از زمان پیدایش آلوده کرده است. این باگ بر روی OpenSSL تاثیر می‌گذارد، پروتکل ایمنی که قرار بود داده‌ها را رمزگذاری کند تا در حین ارسال و دریافت داده‌ها از وب‌سایت‌ها، از آن‌ها مراقبت کند.

سایت‌های بزرگی مانند یاهو، فلیکر و Imgur در میان سایت‌هایی هستند که توسط Heartbleed تاثیر پذیرفته‌اند و این احتمال وجود دارد که گذرواژه‌های کاربران را در اختیار نفوذگران قرار دهند. اگرچه بسیاری از این سایت‌ها این مشکل امنیتی را با بسته‌های به‌روز رسانی پوشش داده و برطرف کرده‌اند اما ایمن‌سازی کل سایت‌ها ماه‌ها و یا حتی سال‌ها زمان می‌خواهد. این در حالیست که یک افزونه ساده و رایگان برای مرورگر گوگل کروم، در صورتی که کاربران از سایت‌های در معرض خطر بازدید کنند، هشداری را برای آن‌ها صادر خواهد کرد. CHROMEBLEED

Jamie Hoyle سازنده این افزونه، نام Chromebleed را برای آن انتخاب کرده است. این افزونه در صورتی که از سایت‌های در معرض خطر بازدید کنید، هشداری را برای شما به نمایش خواهد گذاشت. در توضیحات این افزونه می‌خوانیم:

(( تعداد زیادی از سایت‌های ایمن HTTPS، از OpenSSL استفاده می‌کنند. متاسفانه مشکل بزرگ کشف شده در این پروتکل امنیتی صدها هزار سرور را در معرض تهاجم قرار می‌دهد. هنوز سرورهای زیادی بی‌دفاع هستند. کروم‌بیلید از سرویس تحت وبی که ایجاد شده برای کنترل آدرس‌های صفحات بارگذاری شده استفاده می‌کند و در صورت نیاز هشداری برای شما به نمایش می‌گذارد.))

Source: BGR

 

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.