آیا باید بدنه پلاستیکی گلکسی اس ‌5 را سلاح سری آن به شمار آورد؟

در حدود شش ماه پیش و قبل از معرفی رسمی گلکسی اس‌5، شایعات بی‌شماری مبنی بر استفاده از آلومینیوم در بدنه اس‌5 منتشر شده بود. این تغییر قرار بود تمایزی میان اس ‌5 و اس ‌4 ایجاد کند و در واقع به نظر می‌رسید سامسونگ قصد دارد پرچمدار جدید خود را شبیه به آیفون 5اس و یا اچ‌تی‌سی وان روانه بازار کند. اما این اتفاق به وقوع نپیوست.

2

پس از معرفی رسمی این گوشی هوشمند با بدنه پلاستیکی، انتقادهای زیادی از این گوشی صورت گرفت اما در اقدامی جالب، وب‌سایت Cnet این بدنه پلاستیکی را سلاح سری سامسونگ گلکسی اس ‌5 برشمرده که در زیر دلایل و نظرات نویسنده این سایت را از نظر خواهیم گذراند.

galaxy s5 back door

شرکت سامسونگ در پرچمدار جدید خود از آلومینیوم، تیتانیوم، منگنز یا دیگر فلزات استفاده نکرد و تنها درب پشت پلاستیکی صاف و براق را به درب سوراخ سوراخی! که حتی مورد استهزای شرکت‌های دیگر قرار گرفت تبدیل کرد. خبری از صفحه نمایش خمیده هم نیست! به واقع اس ‌5 در بررسی اولیه تفاوت زیادی با نسخه پیشین خود یعنی اس ‌4 ندارد.

اما سایز صفحه‌نمایش کمی بزرگ‌تر شده، پردازنده و باتری هم بهبود یافته‌اند و دوربین نیز تغییراتی داشته و نهایتا سنسور تشخیص اثر انگشت به همراه قابلیت ضدآب بودن به دستگاه اضافه شده است. به واقع این‌بار سامسونگ خلاقیت را فدای بهبود کارایی کرده است. اما بدنه پلاستیکی در واقع می‌تواند یکی از نقاط قوت این گوشی هوشمند و دلیلی برای انتخاب این گوشی به‌جای آیفون باشد. درب بازشوی پلاستیکی، دسترسی به باتری را آسان می‌کند و شما می‌توانید در صورت بروز مشکل، باتری را به راحتی تعویض کنید. حتی می‌توانید باتری ذخیره‌ای همراه خود ببرید تا هیچ‌گاه بی‌باتری شدن گوشی را تجربه نکنید.

htc one m8

اما استفاده از باتری به سبک آیفون می‌تواند چندین میلی‌متر ضخامت گوشی را کاهش دهد و البته این‌گونه باتری‌ها در مدت طولانی، کارایی بیشتری خواهند داشت. اما اگر مشکلی برای باتری گوشی آیفون شما به وقوع بپیوندد، باید آن‌را به فروشگاه‌های مخصوص ببرید.

برتری دیگر اس ‌5 در استفاده از درب پلاستیکی، بازشدن راحت و دسترسی به شکاف مخصوص مموری‌کارت جهت افزودن بر میزان حافظه در دسترس است. باتوجه به گسترش روزافزون استفاده کاربران از گوشی‌های هوشمند جهت فیلمبرداری و از سوی دیگر، بالارفتن کیفیت فیلمبرداری گوشی‌ها به نظر می‌رسد نمی‌توان این قابلیت را در گوشی‌های هوشمند نادیده گرفت.

شاید فضای ابری، اولین گزینه‌ای است که در صورت در دسترس نبودن امکان استفاده از مموری‌کارت به ذهن خطورکند اما اکثر افراد ترجیح می‌دهند محتوای ویدئویی و یا بازی‌های با حجم بالا را بر روی گوشی‌های هوشمند خود داشته باشند. نکته جالب اینکه تعبیه مموری‌کارت در این گوشی‌ هوشمند هیچ خللی در شرایط ضدآب بودن این گوشی هوشمند وارد نکرده است.

کارت حافظه 64 گیگابایتی سامسونگ قیمتی معادل 60 دلار دارد و این درحالی است که نسخه 16 گیگابایتی آیفون 5‌اس 199 دلار بوده (با قرارداد) اما نسخه 64 گیگابایتی آن 399 دلار قیمت خواهد داشت. با درنظر گرفتن درب پشتی اس ‌5 می‌توانید از تجهیزات جانبی دیگر نظیر باتری‌هایی با ظرفیت بالاتر و یا قابلیت شارژ بی‌سیم بهره ببرید. باید اذعان داشت که سامسونگ کاربری بهتر را فدای طراحی و یا زیبایی ظاهری نکرده است و همین امر این گوشی هوشمند را از آیفون اپل متمایز می‌کند.

s5 dimples

علی‌رغم توجیهات این سایت، اینکه درب بازشوی گلکسی اس‌5 سامسونگ از جنس پلاستیک! و نه فلز، چه تفاوتی با درب گوشی‌های دیگر (از جنس فلز) دارد و آیا استفاده از فلز نمی‌توانست چنین عملکردی را برای کاربران به همراه داشته باشد، خود جای سوال دارد!

Source: Cnet

 

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. sasan می‌گوید

    ممنون از مطل جالبوت .. از نظر من بدنه پلاستیکی باعث سبک تر شدن دستگاه میشه . و البته باعث میشه موبایل کمتر داغ بکنه بدنه فلزی بیشتر داغ میکنه

  2. مهرداد می‌گوید

    احتمالا مغز نویسنده وب سایت سی نت رو خر گاز گرفته بوده :)
    آخه این دلیله آورده.!