اینها گوشی‌های جذابی هستند که می‌توانید در پروژه Ara گوگل آنها را خلق کنید!

مهمترین قسمت هرگوشی که همان اسکلت و شالوده آن است به صورت انحصاری توسط گوگل ساخته می‌شود و البته جالب اینجاست که تولیدکنندگان قادر خواهند بود قطعات سخت‌افزاری مخصوص به خود را برای گوشی‌های ساخته شده گوگل طراحی کنند.

0

فارنت: گوگل جزئیات بیشتری را از طریق وب‌سایت پروژه Ara در اختیار توسعه‌دهندگان تجهیزات سخت‌افزاری قرار داد. هدف گوگل از پروژه Ara ساخت گوشی‌ همراه هوشمندی است که قطعات سخت‌افزاری آن توسط کاربران قابل تعویض و البته ارتقا باشد.

Motorola-Ara

به نوعی می‌توان گفت در این پروژه تنها اسکلت اصلی گوشی ساخته می‌شود و کاربران می‌توانند سایر قطعات را از صفحه نمایش و پردازنده گرفته تا دوربین و شبکه وای‌فای به میل خود انتخاب و بر روی گوشی خود قرار دهند.

جالب اینجاست که گوگل قصد دارد از قطعات سخت‌افزاری سایر شرکت‌ها برای این گوشی استفاده کند و به همین دلیل اعلام کرده است که در صدد برگزاری کنفرانس مجازی در اواخر این ماه با سازندگان قطعات سخت‌افزاری گوشی‌ها است. به همین دلیل اطلاعات بیشتری را از طریق وب‌سایت این پروژه در اختیار تولیدکنندگان علاقه‌مند قرار داده است.

Motorola-Ara-concept

اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت Ara شامل نکات اصلی در خصوص این پروژه است، اینکه ساختار کلی این گوشی ماژولار به چه صورت خواهد بود و اینکه قطعات سخت‌افزاری به چه صورت باید ساخته شوند تا به راحتی توسط کاربر بر روی گوشی سوار شوند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده این گوشی در ابعاد کوچک، متوسط و بزرگ ساخته خواهد شد. با این حساب طبیعی است که گوشی‌های بزرگ‌تر به سخت‌افزارهای مجهز و بیشتری تجهیز باشند. مهمترین قسمت هرگوشی که همان اسکلت و شالوده آن است به صورت انحصاری توسط گوگل ساخته می‌شود و البته  جالب اینجاست که تولیدکنندگان قادر خواهند بود قطعات سخت‌افزاری مخصوص به خود را برای گوشی‌های ساخته شده گوگل طراحی کنند.

phones-can-build-with-Google's-Project-Ara

بدیهی است که گوشی‌های ساخته شده از سیستم‌عامل اندروید بهره خواهند برد و تمامی نرم‌افزار‌های نوشته شده برای سیستم‌عامل اندروید بر روی این گوشی‌ها نیز باید اجرا شوند. از لحاظ طراحی با توجه به تصویری که تاکنون از طرح اولیه این گوشی منتشر شده است باید گفت که از ظاهری شیک و چشم‌نواز برخوردار است.

گوگل برای جلوگیری از سردرگمی کاربران برای اتصال قطعات سخت‌افزاری این گوشی وب‌سایتی را راه‌اندازی خواهد کرد تا دستور‌العمل نصب قطعات به همراه نرم‌افزارهای لازم در آن قرار داده شود. با توجه به اینکه پروژه Ara گوگل در مراحل ابتدایی به سر می‌برد اما این شرکت در نظر دارد تا در سه ماهه اول سال میلادی آینده محصولات اولیه خود را که از این طریق ساخته ‌شده‌اند به بازار عرضه کند.

Source: TheVerge

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.