اکسپریا زد2 از لوله‌های انتقال حرارت حاوی مایع خنک کننده استفاده می‌کند!

به گزارش DigiTimes اکسپریا زد2 سونی دومین گوشی هوشمندی است که به جای استفاده از فناوری فیبر کربن از لوله‌های انتقال حرارت برای خنک نگاه داشتن گوشی استفاده می‌کند.

2

فارنت: به گزارش DigiTimes اکسپریا زد2 سونی دومین گوشی هوشمندی است که به جای استفاده از فناوری فیبر کربن از لوله‌های انتقال حرارت برای خنک نگاه داشتن گوشی استفاده می‌کند.

Xperia-Z2-back

اولین بار کمپانی ژاپنی NEC در وشی MediaS X06E با پردازنده اسنپ‌دراگون 600 از این فناوری استفاده کرد و پس از آن سامسونگ و لنوو نیز به دنبال راهی برای استفاده از این فناوری در گوشی‌هایشان بودند. با وجود این‌که لوله‌های حرارتی برای گوشی‌ها آماده تولید انبوه شدند اما لنوو و سامسونگ تصمیم گرفتند تا از این فناوری استفاده نکنند. حالا سونی تصمیم گرفته تا در اکسپریا زد2 از این فناوری جذاب استفاده کند و به جای فیبر کربن برای خنک نگاه‌داشتن دستگاه از این لوله‌ها استفاده کند.

فناوری فیبر کربن که یک لایه 10 میکرومتری بر روی بورد دستگاه است می‌تواند انرژی گرمایی را به لرزش تبدیل کرده و به سرعت آن را خنثی کند در حالی که در فناوری جدید شبیه به رادیاتور ماشین یک مایع خنک‌کننده با قابلیت انتقال و جذب گرمای بالا به صورت نامحدود در بدنه دستگاه گردش کرده و حرارت را پخش می‌کند. البته در مقابل لوله‌های حرارتی به کار رفته در کامپیوترها که حدود 0.8 تا 2 میلی‌متر قطر دارند لوله‌های درون اکسپریا زد2 تنها 0.6 میلی‌متر قطر داشته اما هنوز مشخص نیست که آیا بهتر از فیبر کربن عمل خواهند کرد یا خیر.

heat-pipes-cooling

به هر حال عرضه اکسپریا زد2 به صورت محدود در برخی کشورهای دنیا آغاز شده است و کاربران اندرویدی با اشتیاق فراوان منتظر رسیدن این غول اندرویدی به کشور هستند. Xperia Z2 دارای پردازنده اسنپ‌دراگون 801، 3 گیگابایت رم، صفحه‌نمایش 5.2 اینچی فول اچ‌دی، دوربین 20.7 مگاپیکسلی با فیلم‌برداری 4K و بدنه ضدآب است و اگر مانند اکسپریا زد1 قیمتی رقابتی داشته باشد می‌تواند کاربران زیادی را به خود جذب کند.


پایان مطلب/

Source: PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. ahmadsky می‌گوید

    1-لومیا 1520
    2- xperia z2

  2. یکی می‌گوید

    به ترتیب
    1 lg g3
    2 galaxy s5
    3 xperia z2
    4 m8