ساخت اولین خانه با فناوری پرینت سه‌بعدی در امستردام

معماران ساختمان در آمستردام پروژه ساخت خانه‌ای که گفته می‌شود اولین خانه با سایز واقعی تولید شده با به‌کارگیری پرینت سه‌بعدی است را آغاز کردند. این عملیات با بهره‌گیری از یک پرینتر سه‌بعدی در اندازه بزرگ انجام شده است.

0

فارنت: معماران ساختمان در آمستردام پروژه ساخت خانه‌ای که گفته می‌شود اولین خانه با سایز واقعی تولید شده با به‌کارگیری پرینت سه‌بعدی است را آغاز کردند. این عملیات با بهره‌گیری از یک پرینتر سه‌بعدی در اندازه بزرگ انجام شده است. این خانه به 13 اتاق مجزا تجهیز شده و پروژه ساخت آن در راستای تکمیل نسخه اولیه معرفی شده در اوایل سال جاری میلادی انجام می‌شود. نمای خارجی و داخلی این ساختمان پرینت شده و حتی محل‌های مورد نظر برای عبور لوله‌های برق و تاسیسات مکانیکی نیز پیش‌بینی شده است.

 3d printed house

دیوارها با استفاده از بتون، برای عایق‌بندی و تقویت پرشده‌اند و به نظر می‌رسد فرایند کامل آماده‌سازی این ساختمان سه سال به طول خواهد انجامید. این ساختمان، تاثیری شگرف در نحوه ساخت و ساز ایجاد خواهد کرد و متخصصان معتقدند با بهره‌گیری از این روش، نه تنها پِرت کمتری در مصالح خواهیم داشت، بلکه افراد می‌توانند طرح مورد نظر خود را پیاده‌سازی کرده و از سوی دیگر با تفکیک در ساخت وساز قسمت‌های مختلف، در صورت نیاز اقدام به جابجایی ساختمان گردد.

 هنوز از موفقیت این طرح اطمینان کافی حاصل نگردیده اما باتوجه به سابقه Enrico Dini در تولید و ساخت پرینترهایی که می‌توانند سازه‌های شنی عظیم را تولید کنند می‌توان به آینده این طرح امید زیادی داشت.

Source: Theverge

 

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.