اثر انگشت شما می‌تواند جنسیت، داروهای مصرفی و حتی آخرین چیزی که خورده‌اید را نشان دهد!

نیروهای پلیس در سراسر جهان از اواخر قرن 19، از اثر انگشت برجای مانده در صحنه جرم برای شناسایی مجرمین استفاده می‌کرده‌اند اما امروزه علی‌رغم پیشرفت گسترده تکنولوژی، بازسازی مجدد اثرانگشت‌های مخدوش غیرممکن بوده و الگوهای رایج تنها در مواقعی که اثرانگشت فرد مجرم در پایگاه داده‌ها موجود است قابل استفاده است.

0

فارنت: نیروهای پلیس در سراسر جهان از اواخر قرن 19، از اثر انگشت برجای مانده در صحنه جرم برای شناسایی مجرمین استفاده می‌کرده‌اند اما امروزه علی‌رغم پیشرفت گسترده تکنولوژی، بازسازی مجدد اثرانگشت‌های مخدوش غیرممکن بوده و الگوهای رایج تنها در مواقعی که اثرانگشت فرد مجرم در پایگاه داده‌ها موجود است قابل استفاده است. در تحقیقات جدید در انگلستان، با بهره‌گیری از اثر انگشت اشخاص می‌توان اطلاعات جدیدی از جنسیت و حتی آنچه شخص به عنوان غذا تناول کرده را بدست آورد. این تحقیقات که در دانشگاه Sheffield Hallam صورت گرفته بر پایه قوس‌ها و شکل‌های موجود در اثر انگشت نبوده بلکه مبنای آن موادی است که در اثر انگشت فرد موجود است! حتی رگه‌های کوچک پروتئینی و ترکیب‌های فارماکولوژیک موجود در اثر انگشت را می‌توان با استفاده از آزمایشات طیف‌سنجی مشخص نمود.

 FINGERPRINT

طیف سنجی یادشده، فرایندی است که در طی آن مولکول‌های موجود در نمونه، تقسیم‌بندی می‌شوند. با استفاده از یونیزاسیون، نمونه‌های مورد نظر بدست می‌آیند. با شتاب‌دهی به مولکول‌ها در میدان مغناطیسی، نتیجه دلخواه بدست می‌آید. این نتیجه می‌تواند وجود بیماری‌های مختلف در شخص را نیز نشان دهد. نوع داروها و غذاهای مصرفی نیز از این طریق قابل استحصالند.

Neil Denison، سرپرست این تیم تحقیقاتی از دقت بالای نتایج بدست آمده با این روش سخن می‌گوید. البته برای استفاده عملی از این روش و ارائه نتایج در دادگاه‌ها و محاکم قضایی، به آزمایش‌ها و بررسی بیشتری نیاز است. با توجه به قیمت بالاتر طیف‌سنجی در مقایسه با تحلیل‌های معمولی اثرانگشت اشخاص، به نظر می‌رسد از این روش تنها در تشخیص مجرمین جرم‌های خاص بهره گرفته شود.

Source: Geek

 

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.