تعرفه واردات مودم و تجهیرات شبکه دیگر کیلویی نیست!

با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، تعرفه گمرکی 11 قلم کالای ارتباطی و شبکه با حذف لفظ کیلویی از این ردیف تعرفه، اصلاح و به میزان 4 درصد اعلام شد.

1

فارنت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، تعرفه گمرکی 11 قلم کالای ارتباطی و شبکه با حذف لفظ کیلویی از این ردیف تعرفه، اصلاح و به میزان 4 درصد اعلام شد. کمیسیون ماده یک در ابتدای سال 91، تعرفه 11 قلم کالای ارتباطی و شبکه را 4 درصد و یا به میزان کیلویی 15هزارتومان تعیین کرده بود.

D-link Wireless N150 ADSL2+ Modem Router

بنابر گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، رئیس کمیسیون شبکه این سازمان، بکار بردن لفظ کیلویی برای محاسبه تعرفه گمرکی این تجهیزات را یک توهین به صنف IT دانسته و اعلام کرده که این موضوع مورد اعتراض واردکنندگان و صنف آی‌تی قرار گرفته بود.
آزاد معروفی ادامه داده است که انواع مودم، سوییچ، رو‌تر و کالاهایی از این دست در اثر این تصمیم غیرکار‌شناسی و به بهانه تولید داخلی با افزایش قیمت چشم‌گیری وارد بازار شدند که این موضوع باعث شد واردکنندگان قانونی و مصرف کنندگان متضرر شوند. اما خوشبختانه با پیگیری‌ها و مکاتبات مداوم کار‌شناسان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و کمیسیون شبکه، کمیسیون ماده یک با اصلاح این تعرفه موافقت کرد.
وی در ادامه همچنین تاکید کرده که این سازمان همچنان اصرار دارد که در ادبیات موجود این ردیف تعرفه باید تغییرات مثبتی ایجاد شود چراکه اعضای کمیسیون شبکه معتقدند در متن اقلام تحت پوشش تعرفه کالاهای شبکه‌ای اشکلاتی وجود داردکه نیازمند اصلاح است.
پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مجید می‌گوید

    خدایی مودم خیلی گرون شده
    مودم 100 تومنی شده 700 تومن