اپل (فروردین ۱۳۹۲): مشتری‌ها چیزی می‌خواهند که ما نداریم!

کش و قوس‌های فراوان و مشکلات حقوقی سامسونگ و اپل بعضا به هویدا شدن رازهایی از طرفین منجر شده است. برخی از این نکات پیش از این در تقلاها و دعوی حقوقی مشاده نشده بودند اما سایت Recode امروز اسلایدهایی را از ملاقات داخلی اپل در فروردین 1392 آشکار کرد که برنامه‌ریزی این شرکت برای سال 2014 را نمایش می‌دهد.

0

فارنت: کش و قوس‌های فراوان و مشکلات حقوقی سامسونگ و اپل بعضا به هویدا شدن رازهایی از طرفین منجر شده است. برخی از این نکات پیش از این در تقلاها و دعوی حقوقی مشاده نشده بودند اما سایت Recode امروز اسلایدهایی را از ملاقات داخلی اپل در فروردین 1392 آشکار کرد که برنامه‌ریزی این شرکت برای سال 2014 را نمایش می‌دهد.

apple slide

در کنار رشد آرام فروش آیفون، تحقیقات اپل نشان داده که بیشترین رشد در فروش گوشی‌های هوشمند به دستگاه‌های ارزان و بزرگ مربوط بوده است (در واقع بزرگ‌تر از آیفون فعلی). این دو قسمت از بازار دقیقا قسمت‌هایی هستند که اپل هیچ محصولی برای ارائه به کاربران ندارد. همانطور که در اسلاید مشاهده می‌کنید، عبارت : مشتریان چیزی را می‌خواهند که ما نداریم! به خوبی بیانگر همه چیز است.

این اسلاید دلایل دیگر را برای نگرانی اپل به تصویر کشیده که یکی از آن‌ها اپراتورها هستند. تمایل زیاد برای سرپوش گذاشتن بر میزان فروش آیفون به علت سهم بالا از بازار، قفل کردن آیفون توسط اپراتورها و برخی سیاست‌های اشتباه از جمله نگرانی‌های این شرکت برشمرده شده‌اند.

همچنین اپل در این اسلایدها پذیرفته که رقابت در بازار گوشی‌های همراه، به بهبود سخت‌افزار و اکوسیستم این شرکت منجر شده است. این در حالیست که اشاره شده برخی اوقات، برخی شرکت‌های سازنده گوشی‌های همراه تلاش‌های ناپسندی را در تبلیغات یا به واسطه اپراتورها انجام می‌دهند تا بتوانند محبوبیت کسب کنند. به نظر شما منظور اپل چه شرکت یا شرکت‌هایی است؟

Source: Engadget

 پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.