قاره آفریقا از آنچه که معمولا نقشه‌ها نشان می‌دهند و شما باور دارید بزرگتر است!

آیا تاکنون به وسعت و اندازه Greenland بر روی نقشه دقت کرده‌اید. این اندازه به این دلیل است که اکثر نقشه‌ها از طرح Mercator استفاده می‌کنند. با این روش گرینلند هم اندازه آفریقا به نظر می‌رسد اما در حقیقت آفریقا 14 برابر از آن بزرگ‌تر است.

0

فارنت: آیا تاکنون به وسعت و اندازه Greenland  بر روی نقشه دقت کرده‌اید. این اندازه به این دلیل است که اکثر نقشه‌ها از طرح Mercator استفاده می‌کنند. با این روش گرینلند هم اندازه آفریقا به نظر می‌رسد اما در حقیقت آفریقا 14 برابر از آن بزرگ‌تر است. با باز و صاف کردن جهان بر روی یک سطح صاف، تغییرات و انحرافاتی در اندازه کشورها ایجاد می‌شود!

طراح گرافیک رایانه‌ای، Kai Krause، با ایجاد طراحی، اندازه واقعی آفریقا را به نمایش گذاشته است. می‌توان ابعاد قاره آفریقا را با کشورهای مرجع در این زمینه مقایسه کرد.

true-size-of-africa

 با ایجاد نقشه‌هایی با استفاده از پروژه استوانه‌ای هم نتایج مشابهی نظیر آنچه در زیر می‌بینید به دست می‌آیند که نشان از عظمت بیش از حد تصور ما از این قاره دارند.size of africa

Source: Globalpost

 

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.