این برچسب پوستی هوشمند نیاز شما به پزشک را تشخیص می‌دهد!

این برچسب هوشمند علاوه بر نظارت دایمی بر وضعیت جسمانی بیماران، می‌تواند میزان و نحوه دارو رسانی به آن ها را نیز کنترل کند.

0

فارنت: عوارض جانبی مصرف داروها بر هیچ کسی پوشیده نیست و حتی در بعضی مواقع مصرف بیش از حد داروها، باعث اعتیاد بیماران می‌شود. در عین حال از آنجایی که ممکن است بیماران برای یکبار هم که شده زمان مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشکان را فراموش کنند بنابراین محققان بر این فکر افتاده‌اند که چگونه می‌توانند این مشکلات را حل نمایند.

Smart-skin-patch

به تازگی متخصصان دانشگاه ملی سئول، برچسب هوشمندی پوستی را تولید کرده‌اند که توانایی نظارت بر وضعیت سلامت جسمانی بیماران را دارد. این برچسب هوشمند علاوه بر نظارت دایمی بر وضعیت جسمانی بیماران، می‌تواند میزان و نحوه دارو رسانی به آن ها را نیز کنترل کند.

این برچسب بسیار منعطف و سبک، از نانو ذرات ساخته شده است و بر روی بدن بیمار چسبیده می‌شود. جالب است بدانید که ضخامت این برچسب هوشمند 2 اینچی در حدود یک میلی‌متر است! طرز کار این برچسب‌‌ها نیز این گونه است که تحرکات ناخودآگاه پوست موجب تغییر سیگنال‌های الکتریکی آنها می‌شود و در نتیجه دمای نانو ذرات سیلیکونی تعبیه شده در برچسب، افزایش می‌یابد که این افزایش دما موجب آزاد سازی دارو از لایه سیلیکونی داخل برچسب و ورود آن به اندام‌های بیمار می‌شود.

از این برچسب‌ها می‌توان در بسیاری از بیماری‌ها نظیر پارکینسون و تشنج صرعی مورد استفاده قرار داد. ناگفته نماند که این برچسب هوشمند، از طریق منابع الکتریکی خارجی تغذیه می‌شود که محققان امیدوارند که به زودی بتوانند یک منبع تغذیه داخلی برای آن بسازند.

این برچسب‌ها هنوز به تولید انبوه نرسیده‌اند که در صورت محقق شدن این امر، تحول عظیمی در حوزه فناوری‌های پزشکی رخ خواهد داد.

Source: Theverge

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.