گوگل نتوانست کلمه “Glass” را به نام خود ثبت کند!

دولت آمریکا برای تلاش شرکت گوگل در ثبت تجاری کلمه Glass استثناء قائل شده بود و این شرکت درخواست خود برای ثبت تجاری این کلمه به نام خود را سال گذشته مطرح نموده بود اما روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرده است که سازمان ثبت علائم تجاری و حقوق اختراعات آمریکا در دو زمینه دلائلی را مطرح کرده و در واقع این درخواست را رد کرده است.

0

فارنت: دولت آمریکا برای تلاش شرکت گوگل در ثبت تجاری کلمه Glass استثناء قائل شده بود و این شرکت درخواست خود برای ثبت تجاری این کلمه به نام خود را سال گذشته مطرح نموده بود اما روزنامه وال‌استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرده است که سازمان ثبت علائم تجاری و حقوق اختراعات آمریکا در دو زمینه دلائلی را مطرح کرده و در واقع این درخواست را رد کرده است.

این سازمان در تشریح دلائل خود اعلام کرده که یکی اینکه انجام این موضوع می‌تواند باعث بروز مناقشاتی میان محصول گوگل و سایر برندهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای استفاده از این کلمه شود – به طور مثال: SmartGlass مایکروسافت- و دوم اینکه کلمه   Glass”صرفا توصیفی” به حساب می‌آید و به طور کلی شرایط عمومی قانون فدرال مانع از ثبت این کلمه می‌شود.

Google-Glass-fashion

گوگل که موفق به ثبت عنوان “Google Glass”  شده حالا قوانین ثبت علائم تجاری را به چالش کشیده است. موکلان این شرکت درخواستی 1928 صفحه‌ای همراه با مطالبی در تشریح محصول پوشیدنی این شرکت برای اینکه نشان دهند مصرف‌کنندگان در خصوص ماهیت این محصول اشتباه نخواند کرد، ارسال نموده‌اند.

گوگل در این درخواست همچنین ادعا کرده که نظر سازمان ثبت علائم تجاری در خصوص اینکه کلمه   Glass”صرفا توصیفی” به حساب می‌آید نادرست است. در هر صورت سازمان ثبت علائم تجاری آمریکا نظر نهایی خود را اعلام کرده، اگرچه بسیاری از علائم تجاری در این کشور در مرحله اول در این سازمان پیش از رسیدن به مرحله تجدیدنظر رد می‌شوند!

Source: TheVerge

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.