مایکروسافت بالاخره در Windows 9 منوی استارت را به ویندوز باز می‌گرداند

میلیون‌ها کاربر از مایکروسافت تقاضا کردند و مایکروسافت نیز به درخواست آن‌ها جامه عمل پوشانید! این درخواست چیزی نیست به جز بازگرداندن منوی استارت دوست‌داشتنی به ویندوز.

2

در کنفرانس شب گذشته مایکروسافت، این شرکت از منوی استارت جدیدی با نام هیبرید منو رونمایی کرد که می‌توان آن‌ را ترکیبی ایده‌آل از ویندوز 7 و ویندوز 8 دانست. این منو، تقریبا همان اندازه منوی ویندوز 7 را دارد اما از قابلیت‌ کاشی‌های زنده مینیاتوری در کنار آن و به صورت توامان بهره می‌برد.

hybrid start menu

در همین کنفرانس، مایکروسافت از حالت جدیدی رونمایی  کرد که به برنامه‌های جدید ویندوز 8 این امکان را می‌دهد تا در محیط دسکتاپ و در داخل پنجره‌های مخصوص به خود اجرا شوند. این قابلیت در واقع بازگشت به اصل و ریشه ویندوز مایکروسافت است و کاربرانی که از صفحه‌کلید و موشواره برای اجرای برنامه‌های ویندوز استفاده می‌کنند را خوشحال خواهد کرد.

این دسکتاپ جدید به عنوان جایگزینی برای محیط فعلی ویندوز تلقی نخواهد شد و منوی تمام صفحه و برنامه‌ها برای کاربرانی که این قابلیت را دوست داشته باشند، قابل استفاده خواهند بود.

به‌روز رسانی مهمی در ماه جاری میلادی برای ویندوز 8.1 عرضه خواهد شد اما این قابلیت‌های جدید در این به‌روز رسانی به ویندوز افزوده نخواهند شد. بنابر ادعای مایکروسافت، این قابلیت‌ها، جزئی از به‌روز رسانی ویندوز در آینده‌ای نزدیک و در سال جاری میلادی خواهند بود (یعنی نهایتا تا زمستان سال جاری).

Source: Theverge

 

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. alireza می‌گوید

    خیلی جالب میشه.فکر کنم استقبال خوبی ازش بشه.

  2. مسیحا می‌گوید

    عالی شد