“کاغذ دیجیتالی” سونی؛ درست شبیه به کاغذ اما با قیمت 1100 دلار بی‌شباهت به کاغذ!

فناوری جوهر دیجیتالی حتی پس از سال‌ها توسعه تقریباً تنها در کتابخوان‌ها به کار می‌رود. سونی قصد دارد با ارائه کاغذ دیجیتالی 13.3 اینچی جدید خود این فناوری را در دستگاه‌های بیشتری به کار بگیرد.

0

فارنت: فناوری جوهر دیجیتالی حتی پس از سال‌ها توسعه تقریباً تنها در کتابخوان‌ها به کار می‌رود. سونی قصد دارد با ارائه کاغذ دیجیتالی 13.3 اینچی جدید خود این فناوری را در دستگاه‌های بیشتری به کار بگیرد.

Sony-Digital-Paper

کاغذ دیجیتالی سونی که از فناوری جوهر دیجیتال یا E-Ink بهره می‌برد سال گذشته معرفی شد اما به تازگی آماده تولید انبوه شده و قرار است از خردادماه برای فروش عرضه شود. این کاغذ دیجیتالی مانند کاغذ عادی بسیار باریک بوده و در اندازه 13.3 اینچی تنها 60 گرم وزن دارد و قادر است تا 16 درجه مختلف از رنگ مشکی را در وضوح بسیار خوب 1200 در 1600 پیکسل به نمایش بگذارد. این کاغذ همچنین با لمس و یا قلم دیجیتالی استایلوس کنترل می‌شود و می‌تواند برای نوشتن مطالب و یا خواندن پرونده‌های PDF مورد استفاده قرار بگیرد.

Digital-Paper

این کاغذ جذاب با اندازه 13.3 اینچی و نسبت تصویر مناسب بسیار برای خواندن محتوای مختلف مناسب بوده و با توجه به فناوری E-Ink به راحتی در نور مناسب و یا زیر نور خورشید قابل خواندن و استفاده است؛ هر چند که برای محیط‌های تاریک دارای LED نور پس‌زمینه نیست و درست مانند کاغذ عادی برای استفاده از آن می‌توانید از یک چراغ مطالعه کمک بگیرید. در کتابخوان مخصوص باریک سونی این کاغذ با اتصال وی‌فای و 4 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا توسط مموری کارت همراه شده و پس از شارژ و یا کابل USB می‌تواند به ادعای سونی تا 3 هفته دوام بیاورد.

Sony-Digital-paper-2

همه چیز به نظر خوب و مناسب می‌آید تا این‌که به قیمت 1100 دلاری آن مواجه می‌شویم. شاید فناوری E-Ink برای یادداشت برداری و خواندن مطالب مناسب باشد اما با این قیمت می‌توانید یک گلکسی نوت پرو 12.2 اینچی سامسونگ خریداری کرده و چندصد دلار نیز پس‌انداز کنید!


پایان مطلب/

Source: Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.