ترکیه پس از توییتر، حالا دسترسی به یوتیوب را نیز مسدود کرد!

چند روز پیش خبر دادیم که دولت ترکیه دسترسی به شبکه اجتماعی توییتر را مسدود کرده است و حالا این دولت پس از انتشار اسنادی در یوتیوب دسترسی به این سایت را نیز مسدود کرده است.

1

فارنت: چند روز پیش خبر دادیم که دولت ترکیه دسترسی به شبکه اجتماعی توییتر را مسدود کرده است و حالا این دولت پس از انتشار اسنادی در یوتیوب دسترسی به این سایت را نیز مسدود کرده است.

Youtube-block

پس از انتشار اسنادی مبنی بر وجود فساد در همراهان طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، دولت این کشور دسترسی به توییتر را مسدود کرد اما چند روز بعد دادگاه این اقدام دولت را غیرقانونی خواند و به دولت مهلتی یک‌ماهه برای رفع فیلتر این سرویس محبوب داد.

حالا نوبت به وب‌سایت اشتراک ویدئوی یوتیوب رسیده تا توسط دولت فیلتر شده و دسترسی به آن مسدود شود. گفته می‌شود بهانه دولت ترکیه برای مسدود کردن YouTube انتشار ویدئوهایی بی‌پایه و اساس بر ضد نخست‌وزیر و همراهان او بوده است. احتمالاً در پی شکایت ترکیه، یوتیوب ویدئوهای مربوط را بر روی وب‌سایت خود حذف خواهد کرد و دسترسی به یوتیوب دوباره برای کاربران ترک امکان‌پذیر خواهد شد؛ اما در حال حاضر کاربران این کشور از راه‌های پر پیچ و خم و بعضاً ناامن برای دسترسی به وب‌سایت‌های مسدود شده استفاده خواهند کرد.


پایان مطلب/

Source: TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. خودم! می‌گوید

    باید یه دوره آموزشی براشون بزاریم که راه های فرار از فیلتر رو یاد بگیرن D:
    ولی خود این واکنش های دولتشون نشون میده که فساد توشون بوده که حالا ترسیدن.