با تلسکوپ Spitzer ناسا چرخش 360 درجه‌ای به دور کهکشان را تجربه کنید!

گردش حول کهکشان راه شیری اکنون به سادگی کلیک بر روی یک گزینه است. سازمان ناسا با استفاده از تصاویری با قابلیت بزرگ‌نمایی و چرخش 360 درجه توانسته تصویری پانوراما از کهکشان ما تهیه کند.

0

فارنت: گردش حول کهکشان راه شیری اکنون به سادگی کلیک بر روی یک گزینه است. سازمان ناسا با استفاده از تصاویری با قابلیت بزرگ‌نمایی و چرخش 360 درجه توانسته تصویری پانوراما از کهکشان ما تهیه کند. این تصاویر با استفاده از بیش از دو میلیون تصویر مادون قرمزِ گرفته شده در طول 10 سال بدست آمده‌اند.

nasa-spitZerاین حجم از تصاویر با استفاده از تلسکوپ فضایی Spitzer ناسا گرفته شده‌اند. Robert Hurt، یکی از متخصصین تلسکوپ فضایی یادشده می‌گوید: ” اگر ما این تصویر را چاپ کنیم به بیلبوردی در اندازه استادیوم Rose Bowl برای نمایش آن نیاز خواهیم داشت. در عوضِ این‌کار، ما یک نمایشگر دیجیتالی ساخته‌ایم که هرکسی بتواند از آن استفاده کند.”

این تصویر 20گیگاپیکسلی از پلتفرم نمایشی مایکروسافت بهره می‌برد. این پلتفرم می‌تواند چیزی در حدود 3 درصد از آسمان ما را عکس‌برداری کند اما از آنجایی که تمرکز بر روی یک حلقه به دور زمین بوده می‌تواند نیمی از ستاره‌های کهکشان ما را نشان دهد. تصویر یادشده در این آدرس قابل مشاهده است.

Spitzer در سال 2003 راه‌اندازی شد و بیش از 10 سال است که در حال مطالعه داده‌های مختلف از ستارگان منظومه شمسی تا دیگر احجام کهکشان‌هاست. بیش از 4142 ساعت (172روز) زمان برای گرفتن این تصاویر در نور مادون قرمز وقت صرف شده و این برای اولین بار است که چنین تصاویری با این حجم در کنارهم قرار می‌گیرند.

Source: NASA

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.