با رده‌بندی پرفروشترین گوشی‌های ویندوز فون جهان آشنا شوید!

سیستم‌عامل ویندوز فون 8 هم‌اکنون روی بیش از 80 درصد گوشی‌های هوشمند ویندوزفونی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در این میان پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوزفون، لومیا 520 است.

1

فارنت: شرکت تبلیغاتی AdDuplex آخرین گزارشات مربوط به ویندوزفون را در ماه مارس منتشر کرد. بر طبق این گزارشات سیستم‌عامل ویندوز فون 8 هم‌اکنون روی بیش از 80 درصد گوشی‌های هوشمند ویندوزفونی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در این میان پرفروش‌ترین گوشی هوشمند جهان مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوزفون، لومیا 520 است.

Lumia-620


رده‌بندی گوشی‌های ویندوزفونی

گوشی هوشمند نوکیا لومیا 520 محبوب‌ترین گوشی ویندوزفون تا به امروز است و این ماه نیز این گوشی، جایگاه خود را به عنوان محبوب‌ترین گوشی ویندوزفون حفظ کرده است. در ماه گذشته 33 درصد از کل گوشی های ویندوزفونی موجود در بین کاربران، متعلق به لومیا 520 بود که این ماه، این عدد به 34.5 درصد رسیده است.

Windows-Phone-share

بر طبق گزارشات این موسسه، هم اکنون دومین گوشی محبوب ویندوزفون، لومیا 620 است و این گوشی توانسته با فروشی مناسب بین گوشی‌های ویندوزفون جایگاه دوم را از آن خود کند. این جایگاه تا ماه گذشته از آن لومیا 920 بود و در حال حاضر لومیا 920 با 6.5 درصد در جایگاه سوم قرار دارد. جالب است بدانید که گوشی‌های پرچم‌داری همچون لومیا آیکون، لومیا 1520 و لومیا 1020 هنوز توانسته‌اند جایگاه مناسبی در این رده‌بندی کسب کنند.


مقایسه ویندوزفون 8 و 7

به دنبال اقدامات اخیر مایکروسافت مبنی بر فراهم کردن شرایطی برای استفاده از ویندوز فون 8 روی تمام گوشی‌های ویندوزفونی، این سیستم‌عامل سهم خود را در بازار جهانی به میزان قابل ملاحظه افزایش داده است که با توجه به آمارها، 80.9 درصد از تمام گوشی‌های هوشمند ویندوزی در بازار جهانی مبتنی بر آخرین نسخه از سیستم‌عامل ویندوزفون 8 است که این فرآیند نشان می‌دهد محبوبیت ویندوزفون 7 به سرعت در حال کاهش است.

WP-share

همانطور که در نمودارها مشخص است، دستگاه‌هایی که با ویندوزفون 7 کار می‌کنند تنها 19.1 درصد از کل دستگاه‌های ویندوز را تشکیل می‌دهند.


OEMs

نوکیا با  93.5 درصد همچنان در صدر سازنده‌های گوشی‌های ویندوزفونی قرار دارد و اچ‌تی‌سی در رده دوم قرار دارد، در این رده‌بندی شرکت‌های سامسونگ و هوواوی در جایگاه‌‌های سوم و چهارم  قرار دارند.

wp8-manufacturers


ویندوزفون در دیگر کشورها

در ادامه آمار و ارقام گوشی‌های ویندوزفونی در بعضی از کشورها لیست شده است.

  • هند – لومیا 520 (42.1 درصد) و  لومیا 720 (12.7 درصد)
  • لهستان – لومیا 520 (24.5 درصد) و  لومیا 625 (10.8 درصد)
  • فرانسه – لومیا 520 (44.4 درصد) و لومیا 625 (12 درصد)

توجه داشته باشید که این گزارشات مربوط به ماه مارس است و با انتشار ویندوزفون 8.1 از سوی مایکروسافت این گزارشات در ماه‌های بعدی دستخوش تغییرات اساسی خواهد شد.


پایان مطلب/

Source: WPCentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. هادی می‌گوید

    زنده باد نوکیا و ماکروسافت