اپل در اندیشه معرفی قلم استایلوس چندلمسی پیشرفته برای آی‌پد

یکی از مزایای بزرگ تبلت‌های سری نوت سامسونگ و همچنین سرفیس مایکروسافت نسبت به آی‌پد استفاده از قلم استایلوس لمسی برای یادداشت برداری و نقاشی است. حالا به نظر می‌رسد اپل هم به فکر استفاده از چنین فناوری افتاده است.

0

فارنت: یکی از مزایای بزرگ تبلت‌های سری نوت سامسونگ و همچنین سرفیس مایکروسافت نسبت به آی‌پد استفاده از قلم استایلوس لمسی برای یادداشت برداری و نقاشی است. حالا به نظر می‌رسد اپل هم به فکر استفاده از چنین فناوری افتاده است.

Apple-Stylus-patent

تصاویر درز کرده از پتنت‌ها (حق اختراعات) جدید ثبت شده توسط اپل نشان می‌دهد که این شرکت در حال کار بر روی یک قلم استایلوس چندلمسی پیشرفته است که مانند قلم S Pen سامسونگ درجات فشار مختلفی را احساس می‌کند و حتی می‌توان با تعویض نوک آن با انواع دیگر از استایلوس به عنوان یک قلم مو نیز استفاده کرد؛ چرا که اپل در آن از فناوری چندلمسی استفاده خواهد کرد.

Apple-Stylus-patent-2

البته هنوز مشخص نیست که این قلم مانند قلم‌های نوت و سرفیس به فناوری خاصی در صفحه‌نمایش احتیاج خواهد داشت و یا بر روی آی‌پدهای کنونی نیز کار خواهد کرد اما از تصاویر این طور مشخص می‌شود که صفحه‌نمایش قرار است با دریافت نور ساطع شده از نوک قلم تماس را متوجه شود. این پتنت در سال 2012 برای ثبت ارائه شده است و به تازگی به نام اپل به ثبت رسیده است.

ipad-stylus-patent

به این ترتیب شاید نسل بعدی آی‌پد ایر و یا آی‌پد پرو با یک استایلوس چندلمسی حرفه‌ای عرضه شود.


پایان مطلب/

Source: GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.