گوگل و معرفی Android Wear: سیستم‌عاملی برای ساعت‌های هوشمند

از آن‌جایی که بازار ساعت‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی این‌ روزها بسیار داغ است گوگل تصمیم گرفته تا با معرفی اندروید ویر به عنوان یک سیستم‌عامل اختصاصی، رسماً به عرصه ساعت‌های هوشمند پا بگذارد.

0

اندروید ویر (Android Wear) نام سیستم‌عامل اختصاصی گوگل برای گجت‌های پوشیدنی به خصوص ساعت‌های هوشمند است. این سیستم‌عامل چندین امکان اختصاصی برای ساعت‌های هوشمند دارد که اولین و شاید مهم‌ترین آن‌ها تناسب اندام است. به گفته گوگل شما سرعت، مسافت و زمان را به صورت زنده بر روی مچ دستتان مشاهده خواهید کرد؛ چه در حال دویدن باشید و چه در حال دوچرخه سواری. همچنین در این سیستم‌عامل اپلیکیشن مسیریابی محبوب Google Maps نیز گنجانده شده است تا از مکان دقیق خود نیز آگاه شوید.

اندروید ویر

گوگل همچنین سرویس Google Now را نیز در اندروید ویر (Android Wear) قرار داده است تا یادآوری‌ها و اعلان‌ها را بتوانید به صورت جداگانه و یا از گوشی اندرویدیتان دریافت کنید. با گفتن عبارت OK Google می‌توانید به جستجو و دستورات صوتی Google Now دسترسی داشته باشید. قابلیت جدید دیگر Multi-screen که با آن قادر خواهید بود توسط یک فرمان صوتی ساده ویدئویی را بر روی دستگاه متصل به Chromecast استریم کنید و یا یک آهنگ خاص را روی گوشیتان پخش کنید.

android-wear-taxi

به گفته گوگل این شرکت در حال حاضر در حال کار با شرکت‌های ایسوس، اچ‌تی‌سی، ال‌جی، موتورولا و سامسونگ برای عرضه ساعت‌های هوشمند با اندروید ویر (Android Wear) است. البته گفته می‌شود برندهای محبوب و گران‌قیمتی مانند Fossil نیز در آینده ساعت‌هایی مجهز به Android Wear معرفی خواهند کرد.

گوگل هنوز اطلاعات بیشتری در مورد زمان عرضه رسمی سیستم‌عامل اندروید ویر (Android Wear) منتشر نکرده است اما نسخه مخصوص توسعه‌دهندگان از امروز در اختیار آن‌ها قرار گرفته است. امیدواریم در کنفرانس Google I/O در چهارم و پنجم تیرماه محصولات و اطلاعات بیشتری نیز از این سیستم‌عامل جذاب ببینیم.

android-wear-hangouts

نکته جالب عرضه ساعت‌های هوشمند گیر 2 و گیر 2 نئو سامسونگ با سیستم‌عامل تایزن است. فروش این ساعت‌ها که هنوز به بازار عرضه نشده‌اند احتمالاً تحت تأثیر سیستم‌عامل اختصاصی پوشیدنی گوگل قرار خواهد گرفت.


Source: TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.