اختراع موتور میکروسکوپی که مخترع آن هم نحوه عملکردش را نمی‌داند

اختراع یک دستگاه جدید واقعا هیجان‌انگیز است. روزی چنین دستگاهی وجود نداشته و حالا شما موفق شده‌اید آن را تولید کنید، اما اگر دستگاهی اختراع کنید که از نحوه عملکرد آن اطلاع نداشته باشید چطور؟ این اتفاقی است که برای یک موتور میکروسکوپی اختراع شده به وقوع پیوسته است.

1

فارنت: اختراع یک دستگاه جدید واقعا هیجان‌انگیز است. روزی چنین دستگاهی وجود نداشته و حالا شما موفق شده‌اید آن را تولید کنید، اما اگر دستگاهی اختراع کنید که از نحوه عملکرد آن اطلاع نداشته باشید چطور؟ این اتفاقی است که برای یک موتور میکروسکوپی اختراع شده به وقوع پیوسته است.

Vitaly Sevtovoy، مهندس برق از دانشگاه Twente موتور میکروسکوپی‌ را معرفی کرده که می‌تواند با استفاده از آب و مقدار کمی الکتریسته، نیرویی قدرتمند تولید کند. این فعال‌کننده اولین گام برای ساخت موتور‌های احتراقی میکروسکوپی واقعی است. تنها مشکل اینجاست که محققان دقیقا نمی‌دانند این موتور چگونه کار می‌کند.

Microengine

این موتور احتراقی از یک محفظه احتراق پر از آب و یک جفت الکترود در داخل آن تشکیل شده است. وقتی جریانی از الکترودها می‌گذرد، آب به اکسیژن و هیدروژن تجزیه می‌شود و حباب‌هایی شکل می‌گیرند. اما وقتی موتور خاموش می‌شود، حجم حباب‌های تولیدی به حدی است که می‌تواند غشایی که آن‌ها را درکنار هم نگه می‌دارد را پوشش دهد، این موضوعی است که دانشمندان هنوز دلیل آن را نمی‌دانند.

این فرایند، گشتاوری را تولید می‌کند که به اندازه 100 نانومتر وسعت دارد. دانشمندان معتقدند این نیرو احتمالا از اکسیژن و هیدروژن موجود در حباب‌ها بوجود بیاید اما هنوز مطمئن نیستند. البته شاید این مسئله زیاد مهم نباشد، به عنوان مثال همه ما از کارایی عالی مغز انسان آگاهیم، اما هنوز به طور کامل از عملکرد آن آگاه نیستیم.

Source: Gizmodo

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. ياسر می‌گوید

    خوب