جی‌میل دکمه unsubscribe را برای خلاصی از هرزنامه‌ها اضافه می‌کند

شرکت گوگل با لحاظ کردن تمهیداتی، رهایی از هرزنامه‌های ورودی به صندوق پستی شما را راحت‌تر کرد. با اضافه کردن دکمه “Unsubscribe” به جی‌میل که به طور خودکار در سربرگ نامه مشاهده خواهد شد، این گزینه به نامه‌هایی که گوگل احتمال می‌دهد از سوی بازاریاب‌ها و یا به صورت انبوه به کاربران ارسال شده‌اند افزوده می‌شود.

0

فارنت: شرکت گوگل با لحاظ کردن تمهیداتی و با اضافه کردن دکمه “Unsubscribe” به جی‌میل که به طور خودکار در سربرگ نامه مشاهده خواهد شد، رهایی از هرزنامه‌های ورودی به صندوق پستی شما را راحت‌تر کرد. این گزینه به نامه‌هایی که گوگل احتمال می‌دهد از سوی بازاریاب‌ها و یا به صورت انبوه به کاربران ارسال شده‌اند، افزوده می‌شود.

گوگل این قابلیت را هفته پیش و در یک رویداد معرفی کرد اما هم‌اکنون این گزینه قابل استفاده است. لازم به ذکر است که کلیک کردن بر روی این گزینه شما را به مکالمات مرسوم و استاندارد با فرستنده ایمیل رهنمون نخواهد کرد و در عوض گوگل ایمیلی را به طور خودکار به آن شخص ارسال کرده و از وی می‌خواهد تا شما را از لیست آتی دریافت‌کنندگان ایمیل‌های تبلیغاتی حذف کند.

 unsubscribe-for-gmail

این تغییر درواقع تکاملی است برای قابلیتی که گوگل در سال 2009 شروع به استفاده از آن کرد و در واقع به کاربر گزینه‌ای برای لغو کردن دریافت چنین نامه‌هایی نمایش داده می‌شد، با این تفاوت که کاربر ابتدا باید ایمیل یادشده را به عنوان یک هرزنامه گزارش می‌داد.

در آن زمان، شرکت گوگل اذعان کرده بود که قابلیت لغو خودکار دریافت هرزنامه‌ها همیشه درست کار نمی‌کند. این گزینه بر روی نامه‌های مورد تایید نمایش داده نخواهد شد و البته بدین ترتیب ارسال پیغامی با موضوع لغو دریافت در این سری نامه‌ها می‌تواند به سرازیر شدن بیشتر هرزنامه‌ها به صندوق ورودی کاربر منجر شود.

به هرحال استفاده از این گزینه، از جهات زیادی راحت‌تر از جستجو برای یافتن لینکی کوچک در انتهای نامه برای درخواست لغو دریافت نامه‌های تبلیغاتی می‌باشد.

Source: Theverge

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.