مدیاتک و معرفی پردازنده 64 بیتی MT6732: قوی‌ترین پردازنده موبایلی دنیا؟!

به نظر می‌رسد بالاخره یک رقیب قدرتمند 64 بیتی برای پردازنده اپلی A7 پیدا شده است. مدیاتک با بهره‌گیری از آخرین معماری پردازنده‌های ARM چیپست جدید MT6732 را با پشتیبانی از LTE معرفی کرد.

0

فارنت: به نظر می‌رسد بالاخره یک رقیب قدرتمند 64 بیتی برای پردازنده اپلی A7 پیدا شده است. مدیاتک با بهره‌گیری از آخرین معماری پردازنده‌های ARM چیپست جدید MT6732 را با پشتیبانی از LTE معرفی کرد.

این پردازنده که از شبکه مخابراتی LTE دسته چهارم با سرعت 150 مگابیت بر ثانیه نیز پشتیبانی می‌کند از چهار هسته ARM Cortex-A53 با سرعت 1.5 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی جدید Mali-T670 استفاده می‌کند. این پردازنده گرافیکی از فناوری‌های OpenGL EL 3.0 و OpenCL 1.2 برای بهترین تجربه گرافیکی موبایلی استفاده می‌کند.

Mediatek-chipset

از دیگر امکانات این چیپست می‌توان به پخش محتوای 1080p با مصرف شارژ کم و کدک‌های H.265 و H.264 و همچنین فیلم‌برداری فول اچ‌دی اشاره کرد که دوربین‌های با سنسور 13 مگاپیکسلی را نیز پشتیبانی خواهد کرد. از دیگر فناوری‌های این چیپست می‌توان به پشتیبانی از شبکه HSPA+ با سرعت 42 مگابیت بر ثانیه، بلوتوث 4.0 و وای‌فای دوبانده با پشتیبانی از Miracast اشاره کرد.

مدیاتک همچنین از یک فناوری جدید برای شارژ سریع گوشی‌های هوشمند با نام Pump express رونمایی کرد که می‌تواند نسبت به شارژرهای معمول USB تا دو برابر عملیات شارژ را تسریع ببخشد. با این فناوری گوشی می‌تواند ولتاژ ابتدایی لازم را برای شارژ تشخیص کرده و تعیین کند و سپس این ولتاژ را تا 5ولت بدون ایجاد گرمای بیش از حد افزایش دهد.

چیپست MT6732 در سه‌ماهه سوم سال 2014 در دسترس تولیدکنندگان موبایلی قرار خواهد گرفت و فناوی Pump Express نیز احتمالاً در نیمه اول 2014 ظاهر خواهد شد. به نظر می‌رسد تنها رقیب فعلی چیپست جدید مدیاتک پردازنده Snapdragon 805 کوالکام باشد که البته از معماری 32 بیتی بهره می‌برد. همچنین گفته می‌شود سامسونگ در یکی از مدل‌های گلکسی اس 5 از پردازنده Exynos Infinity با معماری 64 بیتی بهره خواهد برد.


پایان مطلب/

Source: GSMArena

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.