هواوی و معرفی MediaPad X1؛ باریک‌ترین، سبک‌ترین و کم‌عرض‌ترین تبلت 7 اینچی دنیا!

یکی از ویژگی‌های اصلی تبلت‌های هفت یا هشت اینچی ابعاد کوچک و وزن کم برای قابلیت حمل بالای آن‌هاست. هواوی حالا در این زمینه از دیگران پیشی گرفته و تبلت جدید X1 خود را در نمایشگاه MWC 2014 معرفی کرده است.

2

فارنت: یکی از ویژگی‌های اصلی تبلت‌های هفت یا هشت اینچی ابعاد کوچک و وزن کم برای قابلیت حمل بالای آن‌هاست. هواوی حالا در این زمینه از دیگران پیشی گرفته و تبلت جدید X1 خود را در نمایشگاه MWC 2014 معرفی کرده است.

Huawei-MediaPad-X1

تبلت MediaPad X1 هواوی یک تبلت 7 اینچی اندرویدی است که قابلیت برقراری تماس را نیز مانند تبلت‌های فون‌پد ایسوس دارد. این تبلت تنها 239 گرم وزن داشته و 103.9 میلی‌متر عرض دارد. در مقایسه نکسوس 7 جدید 114 میلی‌متر عرض و 299 گرم وزن دارد. هواوی مدیاپد ایکس 1 همچنین تنها 7.18 میلی‌متر ضخامت دارد که نسبت به نکسوس 7 با ضخامت 8.7 میلی‌متر و حتی آی‌پد مینی جدید با ضخامت 7.5 میلی‌متر نیز باریک‌تر است. با این وجود مهندسان هواوی موفق شده‌اند تا باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپری را درون این تبلت جای دهند که در مقایسه با باتری 3950 میلی‌آمپری نکسوس 7 یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود که از دیگر تبلت‌های هفت اینچی بازار نیز ظرفیت بیشتری دارد.

huawei-x1

صفحه‌نمایش 7 اینچی این تبلت با وضوح 1920 در 1080 پیکسل از نوع LTPS LCD بوده و تراکم پیکسلی 323 پیکسل بر اینچ را داراست. پردازنده این تبلت چهار هسته‌ای با هسته‌های Cortex-A9 به سرعت 1.6 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-450MP4 است که با دو گیگابایت رم همراهی می‌شود و قابلیت اتصال به شبکه‌های 4G LTE را نیز داراست.

Mediapad-x1

این تبلت دارای دو دوربین یکی 13 مگاپیکسلی با گشادگی f/2.4 در پشت و دیگری 5 مگاپیکسلی با گشادگی f/2.2 در جلو بوده و 16 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا از طریق کارت حافظه برای آن در نظر گرفته شده است. شاید بزرگترین عیب این تبلت استفاده از نسخه نسبتاً قدیمی از اندروید جلی‌بین 4.2 باشد که البته توسط هواوی دستکاری شده و رابط کاربری Emotion UI بر روی آن قرار گرفته است. این تبلت قرار است با قیمت 399 یورو به بازار عرضه شود.

MediaPad-X1-back


پایان مطلب/

Source: Engadgete, GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. محمدرضااردانی می‌گوید

    من یک فروشنلده انواع گوشیهای موبایل هستم گوشیهای هواوی خیـلی خوب وخرابی هم نداره تو این مدت 2-3سالی که از تولد هواوی می گذره من خرابی و نارازی ندیدم با خیال راحت خرید کنید. یزد اردان موبایل

  2. armin می‌گوید

    بیصبرانه منتظرشم تا بیاد یه فبلت ایدال و قابل حمل…همونی که مدتها دنبالش بودم…خدایی هیچی کم نداره…