سامسونگ ساعت‌های هوشمند Gear 2 و Gear 2 Neo رابا سیستم‌عامل تایزن معرفی کرد

همان‌طور که روز گذشته تصاویری از این ساعت‌ها منتشر شده بود و گمان می‌کردیم، سامسونگ نسل جدید ساعت هوشمندش را در دو نسخه و این‌بار با سیستم‌عامل تایزن به جای اندروید معرفی کرد.

0

فارنت: همان‌طور که روز گذشته تصاویری از این ساعت‌ها منتشر شده بود و گمان می‌کردیم، سامسونگ نسل جدید ساعت هوشمندش را در دو نسخه و این‌بار با سیستم‌عامل تایزن به جای اندروید معرفی کرد.

Samsung-Gear-2

اولین و مهم‌ترین تغییر Gear 2 و Gear 2 Neo نسبت به نسل قبلی استفاده از سیستم‌عامل جدید تایزن به جای اندروید است. به همین دلیل دیگر از واژه Galaxy در نام ساعت‌ها خبری نیست و همچنین گیر 2 و گیر 2 نئو از گلکسی گیر سبک‌تر و باریک‌تر هستند. در واقع Gear 2 و Gear 2 Neo به ترتیب 68 و 55 گرم وزن داشته و هر دو تنها یک سانتی‌متر ضخامت دارند.

اولین و مهم‌ترین تغییر Gear 2 و Gear 2 Neo نسبت به نسل قبلی استفاده از سیستم‌عامل جدید تایزن به جای اندروید است.

پردازنده این ساعت‌های به جای 800 مگاهرتزی حالا دو هسته‌ای 1 گیگاهرتزی است و صفحه‌نمایش نیز مانند گذشته 1.63 اینچی و با وضوح 320 در 320 پیکسل و از نوع Super AMOLED است. به این ترتیب با وجود 512 مگابایت رم دیگر امکان دستکاری و نصب برنامه‌های دلخواه اندرویدی روی ساعت وجود ندارد اما شاید سیستم‌عامل تایزن به افزایش عمر شارژ ساعت کمک کند چرا که باتری کوچک‌تر شده و 300 میلی‌آمپر ساعتی است. در واقع به ادعای سامسونگ با استفاده معمولی هر بار شارژ 2 تا 3 روز دوام آورده و در استفاده کم تا 6 روز نیازی به شارژ ساعت نخواهید داشت.

Gear-2-Neo

مدل Gear 2 Neo فاقد دوربین بوده تا هزینه ساخت آن کاهش یابد اما Gear 2 به یک دوربین 2 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار و قابلیت فیلم‌برداری و پخش محتوای اچ‌دی 720p مجهز است. ساعت‌های هوشمند جدید سامسونگ حالا علاوه بر شتاب‌سنج و ژیروسکوپ از حسگر ضربان قبل نیز برخوردار هستند و خوشبختانه با استاندارد IP67 ضد آب و گرد و غبار طراحی شده‌اند. همچنین ارسال‌کننده مادون قرمز نیز برای کنترل لوازم خانگی در این دو ساعت قرار داده شده است.

Gear-2

Gear 2 در رنگ‌های مشکی، قهوه‌ای-طلایی و نارنجی و Gear 2 Neo در رنگ‌های مشکی، خاکستری و نارنجی عرضه خواهد شد. از جمله امکانات نرم‌افزاری این ساعت‌ها می‌توان به امکانات تناسب اندام، ورزش، کنترل آهنگ، کنترل تلویزیون، مکالمه بلوتوث، دریافت اعلان‌های گوشی، تایمر و … و همچنین اپلیکیشن‌های قابل دانلودی مانند ماشین حساب، چراغ‌قوه، یادداشت صوتی و ChatON اشاره کرد.


پایان مطلب/

Source: GSMArena, AndroidAuthority

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.