صفحه کلید بلوتوثی که بر روی یک کاغذ ساخته شده است

شاید بتوان عصر متون پرینت شده را رو به اتمام دانست اما این جمله در مورد صفحه‌کلیدهای پرینت شده مطمئنا صادق نیست. برای داشتن چنین صفحه کلیدی، نیاز به داشتن پرینتر سه بعدی ندارید. شرکتی به نام Novalia، نسخه‌ای از این صفحه کلید بلوتوثی نازک را با استفاده از کاغذ گلاسه تولید کرده و در داخل آن از جوهر هادی به همراه ماژول الکترونیکی ساخت این شرکت بهره برده است.

0

فارنت:  شاید بتوان عصر متون پرینت شده را رو به اتمام دانست اما این جمله در مورد صفحه‌کلیدهای پرینت شده مطمئنا صادق نیست. برای داشتن چنین صفحه کلیدی، نیاز به داشتن پرینتر سه بعدی ندارید. شرکتی به نام Novalia، نسخه‌ای از این صفحه کلید بلوتوثی نازک را با استفاده از کاغذ گلاسه تولید کرده و در داخل آن از جوهر هادی به همراه ماژول الکترونیکی ساخت این شرکت بهره برده است. هدف از ساخت این صفحه کلید، نمایش توانایی‌های این شرکت در تکنولوژی پرینت عنوان شده است. نوالیا از یک ماژول الکترونیکی برپایه سیستم نیمه‌هادی‌های نوردیک و فرایند پرینت در تولید این محصول بهره برده است.

paper-thin-keyboard-by-novalia

از این تکنولوژی نه تنها در ساخت صفحه‌کلید بلکه در ساخت دیگر دستگاه‌های ورودی نیز می‌توان بهره گرفت و محصولاتی با چندین لایه پرینت بر روی هم را می‌توان تولید کرد. این ماژول می‌تواند با استفاده از یک باتری تک سلولی CR2032 برای مدت 9 ماه عملکردی مطلوب داشته باشد. هنوز مشخص نیست این محصول به تولید انبوه خواهد رسید یا خیر ولی در حال حاضر سوئیچ‌برد، نسخه ساده‌تر از این صفحه کلید به طور آنلاین به فروش می‌رسد.

Source: Technabob

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.