فیس‌بوک تنظیمات امنیتی اکانت کاربران را پس از مرگشان تغییر نمی‌دهد

کمپانی فیس بوک اعلام کرده از این به بعد هیچ محدودیتی را بر روی افرادی که می توانند محتویات حساب‌های کاربران فوت شده را ببینند اعمال نمی کند. تا به حال روند کار بدین صورت بود که فیس بوک تنظیمات حریم امنیتی کاربران متوفی را به شکلی تغییر می‌داد که تنها دوستانش می‌توانستند صفحه او را مشاهده کنند.

0

فارنت: کمپانی فیس بوک اعلام کرده از این به بعد هیچ محدودیتی را بر روی افرادی که می توانند محتویات حساب‌های کاربران فوت شده را ببینند اعمال نمی کند. تا به حال روند کار بدین صورت بود که فیس بوک تنظیمات حریم امنیتی کاربران متوفی را به شکلی تغییر می‌داد که تنها دوستانش می‌توانستند صفحه او را مشاهده کنند. از این حساب تغییریافته با نام ” حساب کاربری یادبود” یاد می‌شد. اما زین پس، فیس بوک این تنظیمات را همانند زمانی که مالک حساب در قید حیات بود باقی گذاشته و علت این امر را احترام به انتخاب کاربران عنوان می‌کند.

facebook-deceased-users

همچنین فیس بوک امکان ایجاد ویدئو‌های ترکیبی به نام ” نگاهی به گذشته” را برای شخص فوت شده فراهم کرده است. موضوع ساخت چنین ویدئویی با درخواست کاربری به نام John Berlin و تقاضای وی در ماه جاری برای ساخت ویدئوی یادبود فرزند پسرش، در سراسر جهان غوغایی به پا کرده بود. فیس بوک می‌گوید این روند با درخواست جان شکل گرفته اما اکنون فرایندی وجود دارد تا دوستان و آشنایان شخص متوفی بتوانند چنین ویدئویی را درخواست کنند. این شرکت قصد داشته از این طریق توازنی میان حفظ تنظیمات حریم امنیتی و امکان مشاهده ویدئوها و تصاویر شخص متوفی ایجاد کند.

Source: Theverge

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.