گوگل تانگو؛ یک گوشی هوشمند با سنسورهایی برای ترسیم 3 بعدی دنیای اطراف شما!

در کنار پروژه آرا، پروژه تانگو یک پروژه هیجان‌انگیز دیگر گوگلی است که برای اسکن و ثبت سه‌بعدی محیط اطراف کاربر تنها توسط یک گوشی هوشمند کلید خورده است.

1

فارنت: در کنار پروژه آرا، پروژه تانگو یک پروژه هیجان‌انگیز دیگر گوگلی است که برای اسکن و ثبت سه‌بعدی محیط اطراف کاربر تنها توسط یک گوشی هوشمند کلید خورده است.

Tango

تانگو یک گوشی هوشمند اندرویدی با صفحه‌نمایش 5 اینچی است که از سنسورهایی مانند کینکت مایکروسافت برخوردار بوده و می‌تواند جرکات شما را زیر نظر گرفته و محیط اطراف را کاملاً به صورت سه‌بعدی ثبت و نقشه‌برداری کند. برخلاف دیگر دستگاه‌های با حسگر سه‌بعدی مثل کینکت، پروژه تانگو از پردازنده Myriad 1 از شرکت Movidius بهره‌مند است که حرکت و عمق‌سنجی دقیق و پیشرفته‌ای را بدون مصرف بیش از حد انرژی امکان‌پذیر کرده است.

Tango-scanning

در مرحله اول قرار است 200 دستگاه از تانگو در روز 23 اسفندماه به توسعه‌دهندگان عرضه شود تا اپلیکیشن‌ها و کاربردهای جذابی برای آن پیدا کنند. علاوه بر ثبت محیط اطراف، نقشه‌برداری آسان سه‌بعدی، مسیریابی درون ساختمان‌های بزرگ، کمک به افراد نابینا و همچنین بازی‌های متفاوت را می‌توان از دستاوردهای احتمالی پروژه تانگوی گوگل نامید.

Project-Tango

پروژه تانگو توسط گروه پروژه‌ها و فناوری پیشرفته گوگل (ATAP) طراحی شده است و جانی لی از تیم سابق کینکت و مدیر ATAP در این باره می‌گوید: “تانگو قرار است درکی شبیه به انسان را از حرکت و محیط اطراف به دستگاه‌های موبایلی آورده و یک تجربه کاربری کاملاً جدید و بهبودیافته را فراهم کند.”

tango-google


پایان مطلب/

Sources: Engadget, GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. دروپال کار می‌گوید

    الآن میشه با Google Earth همه جای زمین رو دید. به زودی به جایی میرسیم که میشه سه‌بعدی به همه‌جا سر زد :)