رونمایی رسمی از گلکسی اس 5 سامسونگ؛ طراحی تکراری با امکانات جدید!

بالاخره پس از ماه‌ها انتظار سامسونگ دقایقی پیش در کنفرانس نمایشگاه MWC 2014 گلکسی اس 5 را معرفی کرد. این گوشی با ظاهری تکراری امکانات جدیدی را به همراه آورده است.

31

Galaxy-S5

از نظر ظاهری گلکسی اس 5 تغییر زیادی نسبت به کهکشانی قبلی نداشته است به طوری که شاید تنها وجه تمایز آن در جلوی گوشی تعویض دکمه منو با دکمه Recent Apps برای نمایش اپلیکیشن‌های اخیر باشد. قاب پشتی گوشی حالا با الگوهای نقطه‌ای شبیه به توپ گلف یا نکسوس 7 سال 2012 و در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و طلایی تولید شده است و علاوه بر آن در کنار فلش دوربین یک حسگر مخصوص ضربان قلب تعبیه شده است.

Galaxy-S5-blue

صفحه‌نمایش گلکسی اس 5 کمی بزرگ‌تر شده و حالا 5.1 اینچی است اما خبری از وضوح QHD یا همان 2560 در 1440 پیکسل نیست و کماکان با پنل Super AMOLED با وضوح 1080p مواجهیم. گفته می‌شود دقت رنگ‌ها و روشنایی صفحه نسبت به گلکسی اس 5 افزایش

صفحه‌نمایش گلکسی اس ۵ کمی بزرگ‌تر شده و حالا ۵٫۱ اینچی است اما خبری از وضوح QHD یا همان ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل نیست و کماکان با پنل Super AMOLED با وضوح ۱۰۸۰p مواجهیم.
چشمگیری داشته است. دکمه Home همچنین به عنوان حسگر اثر انگشت نیز عمل می‌کند و باید انگشت خود را روی آن از بالا به پایین بکشید.

گلکسی اس 5 همچنین طبق شایعات با استاندارد IP67 ضدآب و ضد گرد و غبار طراحی شده و می‌تواند تا عمق یک متری زیر آب برای 30 دقیقه دوام بیاورد. به همین دلیل پورت‌های گوشی مانند پورت USB 3.0 توسط درپوش پوشیده شده است تا از نفوذ آب به داخل گوشی جلوگیری شود. گلکسی اس 5 نسبت به اس 4 بلندتر و کمی سنگین‌تر است؛ 8.1 میلی‌متر ضخامت و 145 گرم وزن از مشخصات فیزیکی گلکسی اس 5 هستند.

Galaxy-s5-camera

پردازنده گلکسی اس 5 پردازنده کوالکام MSM8974-AC یا همان اسنپ‌دراگون 801 است که کمی نسبت به MSM8974-AB در اکسپریا زد2 قوی‌تر است. چهار هسته پردازشی Krait 400 با فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 330 با فرکانس کمی بالاتر قلب پردازشی گوشی را تشکیل می‌دهد. به این ترتیب برخلاف شایعات خبری از پردازنده اسنپ‌دراگون 805 نیست و همچنین به جای 3 گیگابایت رم (شبیه به زد2) سامسونگ به دو گیگابایت قناعت کرده است.

یک قابلیت جدید و جالب در گلکسی اس 5 ویژگی Download Booster است که می‌تواند با استفاده هم‌زمان از وای‌فای و اینترنت LTE سیم کارت سرعت دانلود را افزایش دهد. از دیگر مشخصات ارتباطی گلکسی اس 5 می‌توان به فرستنده مادون قرمز، NFC، جی‌پی‌اس و وای‌فای پرسرعت MIMO اشاره کرد.

Galaxy-s5-colors

Galaxy S5 از آخرین نسخه اندرویدی یعنی اندروید 4.4 کیت کت استفاده می‌کند که نسخه جدید رابط کاربری TouchWiz امکانات زیادی را درست مانند کهکشانی‌های قبلی به آن افزوده است. یک قابلیت جدید تاچ‌ویز حالت Ultra Power Saving Mode است که می‌تواند علاوه بر نمایش تمامی تصاویر به صورت سیاه و سفید اتصالات و اپلیکیشن‌های غیرضروری را نیز قطع کند. همچنین اپلیکیشن تناسب اندام S Health نیز به نسخه سوم آپدیت شده است تا بتواند از حسگر ضربان قلب در کنار حسگرهای دمایی و قدم‌شمار استفاده کند.

قابلیت Selective Focus می‌تواند فوکوس تصاویر را پس از عکاسی تغییر دهد.
همان‌طور که در شایعات نیز آمده بود دوربین گلکسی اس 5 از سنسور 16 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که به لطف پردازنده اسنپ‌دراگون 801 تنها 0.3 ثانیه برای فوکوس روی سوژه‌ها زمان لازم دارد. همچنین امکان فیلم‌برداری با وضوح 4K یا Ultra HD نیز با سرعت 30 فریم بر ثانیه وجود دارد و عکس‌برداری در نور کم نیز بهبود یافته است. قابلیت Selective Focus می‌تواند فوکوس تصاویر را پس از عکاسی تغییر دهد. همچنین عکس‌برداری HDR حالا به صورت زنده و پیش از عکاسی نتیجه را نمایش می‌دهد تا بتوانید به راحتی عکاسی معمولی از آن استفاده کنید.

سامسونگ برای پرچم‌دار جدیدش از یک باتری 2800 میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده است که 21 ساعت مکالمه مداوم را جوابگو بوده و احتمالاً به کمک فناوری Ultra Power Saving عمر شارژ راضی کننده‌ای را برای کاربر به همراه خواهد اشت.

Galaxy-S5-all-colors

سامسونگ قرار است تا دو ماه دیگر گلکسی اس 5 را با قیمت 600 دلار یا یورو بسته به محل عرضه به صورت آنلاک به فروش برساند.

به این ترتیب گلکسی اس 5 با همان ظاهر نه چندان دلچسب اما با بهبودهایی در زمینه دوربین، صفحه‌نمایش، پردازنده و همچنین امکانات مفیدی مانند حسگر اثر انگشت، ضربان قلب و همچنین استاندارد ضدآب IP67 برای رقابت پا به میدان خواهد گذاشت.


پایان مطلب/

Source: TheVerge, PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

31 نظر برای این مطلب
  1. Ali می‌گوید

    سامسونگ رید ابم قطه…..!

  2. میلاد می‌گوید

    واقعا زیاد خوب نیست ولی نوت 3 از همه بهتره اگه باور نمیکنید برین مقایسه شون کنید

  3. nima می‌گوید

    وینفون های نوکیا خیلی بهتره نسبت به گلگسی و سونی

  4. علی می‌گوید

    آییییییییی شمایی ک دم ازاپل اپل میزنید
    اصن اپل ب دردایران نمیخوره
    فقط سامسونگ حالاکارندارم مدلش تکراریه یان

  5. امیر می‌گوید

    اخه شمایی که اپل اپل می کنید یه نگاه به هنگ های فایو اس بندازید بعد حرف بزنید.والا

  6. امیر می‌گوید

    مطمنم سامسونگ تا ده سال دیگه هم همین طرحو میزنه.ببین می گفتم.

  7. كيا اپل می‌گوید

    اخه شما سامسونگیا که گوشی پلاستیکی دس میگیرین از تکنولوژی چی میفهمین ؟؟؟؟؟؟
    برو اپل میخر مگو چیست اپل …………………………………که سرمایه تکنولوژیست اپل
    پرچم اپلی ها بالاس

  8. مرتضی می‌گوید

    بابا شماها چرا فقط به ظاهر و شکل توجه میکنید یخورده به optionsنگاه کنید یخورده به کارکرد اون با بقیه نگاه کنید…حالا درسته گلکسی با کارکردن زیاد با اون یخورده قلب پشتش داغ میشه اما انصافا گوشیه خوبیه…من که اس4داشتم راضی بودم ازش حالا باید ببینم اس5 چجوریه اما بازهم خوبه اس 5

  9. امیرا می‌گوید

    طراحی دمپایی نیکتا از این قشنگتره.خدایی زد 2 از این خیلی سر تره

  10. بیتا می‌گوید

    بابا به طرحش چه کار دارین به اطلاعاتی که میتونه پردازش کنه وکاربردش نگاه کنین
    ملت فکر قیافن ….و طرح

    1. Ironerboy می‌گوید

      شما هر دلیلی بیاری ایفون بازم سرتره از اینا
      اگه به قدرته ک همه میدونن ایفون فایو اس دو و نیم برابر قوی تره اگه به کیفیت بندس که بازم همه میدونن اپل برتره اگه به زیباییه تمام دنیا میدونن اپل طراحیش تکه اگه به صفه نمایشه همه میدونن رتینای اپل سر تره اگه به خدماته همه میدونن تاچ ایدی اپل تکه حالا شما بگرد بهونه پیدا کن تا سامسونگ شااااااااااااااااااید به یه جایی رسید
      به امید ورشکستگی سامسونگ بزنید لایکو

      1. كيا اپل می‌گوید

        ایولللللل

  11. مجتبی می‌گوید

    هر چی باشه تکراری از شرکت دیگه نیست من همین طرح پلاستیکی ساده رو به طرح های تقلیدی دیگر شرکت ها ترجیح میدم…

  12. نام شما می‌گوید

    فقط آیفون

  13. nil0ofar می‌گوید

    امروز شبکه منوتو توی برنامه TEch show کنکره جهانی موبایل در شهر بارسلونا رو نشون داد از گوشی گلکسی اس 5 هم گزارشی تهیه شد منکه دیدم ازین گوشی خوشم نیومد درکل میتونم بگم انتظارات از تولید جدید شرکت سامسونگ خیلی بالا بود ولی این گوشی نتونست انتظارات رو برآورده کنه….!

  14. سام می‌گوید

    سلام امروز گرفتم از دبی معرکست

  15. نام شما می‌گوید

    یک دفعه عکس یه سیب هم بزاره پشت گوشی خودشو راحت کنه دیگه

    1. Ironerboy می‌گوید

      Apple For Ever

  16. کوهیار می‌گوید

    من نمیدونم چرا هر سایتی پردازنده این گوشی رو یه چیزی اعلام میکنه؟؟؟؟؟

  17. helidas می‌گوید

    “S5 شروعی برای پایان سامسونگ”

  18. ناشناس می‌گوید

    طوری طراحی نکنید که مردم فکر کنند طوری طراحی شده…

  19. رضا می‌گوید

    با توجه به شایعاتی که اخیرا در مورد اس 5 مطرح بودن انتظار یه شاهکار از سامسونگ رو داشتیم ولی بباید توجه داشت که هر کمپانی فرمت خودش رو برای طراحی داره و اینکه مدلهای جدید شباهت ظاهری با مدلهای پیشین داشته باشن طبیعیه ولی ای کاش از بدنه فلزبی یکپارچه در ساختش استفاده میشد اونوقت بی شک بهترین گوشی دنیا بود به هر حال به نظر من این گوشی کاملا قابل قبول هستش و خیلی از کاستیهای اس 4 رو پوشش داده

    1. Ironerboy می‌گوید

      تا اپل هست هیچ برندی بهترین برند دنیا نیست

  20. رضا می‌گوید

    خیلی مزخرفه

  21. محمد می‌گوید

    خوشم نیومد
    به نظر من اچ تی سی بهترین جواب رو داده به سامسونگ
    http://farnet.ir/1392/12/06/htc-buyers-remorse-coming-soon-to-samsung-galaxy-s5-owners/

  22. محمد می‌گوید

    شما که کاملا مغرضانه هی گفتی طراحی تکراری اپل الان 10 سال گوشیاش یه شکله چرا این تعبیر رو راجبش نگفتید؟؟؟؟؟؟

    1. مهرداد می‌گوید

      تا اونجا که یادم میاد فارنت سر خبر آیفون 5 هم همین تکراری رو بکار برده بود. یادم نیست دقیقا کدوم مطلبش بود الان.

      1. amir می‌گوید

        منم موافقم دوست عزیز فقط صفحش بزرگتر میشه

    2. Ironerboy می‌گوید

      پس سامسونگ چی که هرچی پیش میره طراحیش همونه فقط بزرگتر میشه کم کم ال سی دیشو 40 اینچ میکنه بعد بهش میگه فبلت جم کنید کاسه کوزه هاتونو

  23. شهرام می‌گوید

    طراحی تکراری و نا امید کننده.سامسونگ دیگه توانی بیشتر ازین براش نمونده.یک شکست دیگه مثل اس 4.زد2 سونی به مراتب بهتره.

  24. مهرداد می‌گوید

    فارنت کاش می نوشتی طراحی خسته کننده
    سونی و سامسونگ دست بر نمیدارن
    جدیدا ال جی هم به همین عادت دچار شده گوشی های رده پائین و پرچمدار نداره همه رو یه شکلی می زنن
    من منتظر اچ تی سی می مونم