در یک نظرسنجی جدید کاربران اپل به وفاداری کورکورانه به این برند اعتراف کردند!

۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که هنگام خرید دستگاه‌ جدید تنها چیزی که برای آنها مهم است لوگوی اپل است که در پشت دستگاه نقش بسته است.

12

فارنت: اصلا جای شگفتی‌ وجود ندارد که کاربران اپل به صورت کورکورانه از محصولات این شرکت طرفداری ‌می‌کنند. در جدیدترین نظرسنجی که از کاربران اپل به عمل آمده کاربران اپل به این امر اذعان داشتند که در هنگام خرید محصول جدید حتی به سایر برند‌های موجود در بازار فکر هم نمی‌کنند.

cult-of-apple

دوهزار کاربر اپل در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند که در آن ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کرده‌اند که هنگام خرید دستگاه‌ جدید تنها چیزی که برای آنها مهم است لوگوی اپل است که در پشت دستگاه نقش بسته است. از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی همچنین پرسیده شد که آیا می‌توانید تصور کنید که محصول دیگری غیر از اپل در اختیار داشته باشید که ۷۸ درصد شرکت‌کنندگان به این سوال پاسخ منفی دادند.

اما وقتی با دید موشکافانه‌تری به این نظر سنجی نگاه شود می‌توان به نتایج جالب‌تری رسید. تنها ۱۰ درصد از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی صاحب گوشی آیفون 5S و یا 5C بوده‌اند. ۵۲ درصد آی‌فون 5، ۲۹ درصد آیفون 4 و یا 4S و ۹ درصد از شرکت‌کنندگان دارای گوشی‌ آیفون 3G و یا 3Gs بودند.

این نکته نیز جالب است که ۶۰ درصد از دارندگان اپل به وفاداری کور‌کورانه خود از محصولات این شرکت اعتراف کرده‌اند و ۵۴ درصد اظهار داشته‌اند که آی‌فون خریده‌اند به این دلیل که گوشی قبلی آنها آیفون بوده است. ۲۸ درصد نیز اعلام داشته‌‌اند که در هنگام خرید بهترین گزینه برای خرید آیفون بوده است. همچنین ۳۷ درصد مدعی بودند که به رابط کاربری آیفون عادت کرده‌اند و ۲۵ درصد اپل خریده‌اند چرا که یکی از اعضای خانواده آنها اپل داشته است.

ای کاش امکان انجام این نظر سنجی در ابعاد گسترده‌تر و برند‌های مختلف وجود داشت. البته با اشباع بیشتر بازار از گوشی‌های سامسونگ می‌توان انتظار داشته که نتایج نظر سنجی محصولات سامسونگ مشابه خواهد بود چراکه سامسونگ نیز کاربرانی دارد که به رابط کاربری گوشی‌های این شرکت عادت کرده‌اند و خانواده‌ای نیست که در آن کسی گوشی سامسونگ نداشته باشد، با این حساب تاثیر خانواده و دوستان نیز در خرید گوشی‌های سامسونگ می‌تواند دخیل باشد.

Source: The Telegraph

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

12 نظر برای این مطلب
  1. ناشناس می‌گوید

    واقعا افتضاحه مخصوصا از نظر برنامه ها خیلی ضعیف و محدوده….واقعا اندروید صد شرف داره بهش…اپل فقط پول مارکشو میگیره

  2. Stive می‌گوید

    Agha Shoma Nemikhay Apple Bekhari Khob Nakhar Che Karie Azash Bad Begi

  3. Ironerboy می‌گوید

    اتفاقا طرفداران اپل همه کسانی هستن که واقعا از تکنولوژی و … چیزی بارشونه
    شما برو یه سری بزن به نمایندگی سامسونگ و اپل تو شهرتون اونوقت متوجه میشی چرا مردم عقلشون به چشمشونه چون وقتی نوت سه و ایفون فایو اس رو جلوی یکی بزاری ک هیچی بارش نیست 100% نوت سه رو برمیداره به دو دلیل:1چون بزرگتره !!!!!!!!! 2 چون پایین رو اون کاغذه نوشته 8 هسته ای!!!!!!!
    ولی اگه کاربر حرفه ای باشه میدونه که صفحه نمایش بزرگ برتری نیست و میدونی ک ایفون فایو اس با وجود دو هستش دو و نیم برابر قوی تر از اون 8 هستس
    پس برین یه دلیل دیگه پیدا کنید برای خراب کردن وجهه اپل
    اپل خودش خاصه طرفدارانشم خاصن

  4. مرتضی می‌گوید

    این نظرسنجی هم غلطه هم درست!!!

    من طرفدار اپل و استیوجابز هستم و خیلی هم جدی جدی ام
    همه ی کتاب هایی که در مورد اپل و استیوجابز و هر فیلم و هر چیزی رو که فکرشو بکنین من خوندم و دیدم و تجزیه تحلیل کردم

    همین دیروز رفتیم یه گوشی به عنوان کادو برای یکی از فایملامون بگیریم
    قصدمونم سامسونگ بود بخاطر کادوبودنش!!!!

    گیج شدیم!!!! به آخر گلکسی یه حرف اضافه کرده یه مدل اختراع کرده!!!!!
    Galaxy Ace
    Galaxy Ace 2
    Galaxy Ace 3
    Galaxy Ace plus
    Galaxy Ace plus duos
    ………….(999999999999999999999999999999999999)

    یگانگی هم خوب چیزیه!!! iPhone
    کلا 8 مدل داره
    که از این 8 مدل الان 3 تاشو تولید میکنه

    بگذرد که سخت افزار و نرم افزارش باهم یگانه هست!!!!!

  5. آرش می‌گوید

    این کاملا اشتباه هست چون کاربرا اول رو بخاطر سیستم عاملش میخوان که نه مثل اندروید هنگ میکنه و نه مثل ویندوز فوت برنامه کم داره…
    سخت افزارش هم که کاملا مچ شده با سیستم عاملش هست…
    طراحیش هم که حرفی برای گفتن نمیذاره و مثل بعضی از برند ها قابلمه تولید نمیکنه!
    اینا دلایل اصلی پایدار موندن مشتری ها و اعتماد به لوگوی شیک اپل هستن…

    1. کوروش می‌گوید

      کی گفته آیفون هنگ نمیکنه؟ من از نسل اول تا آیفون 5 معمولی داشتم. الان جدیدا رفتم نکسوز 5 گوگل گرفتم. جهت تنوع ببینم چیه. خیلی خیلی هم ازش راضی هستم و عالیه. هنوزم تا حالا هنگی ندیدم.

      1. Stive می‌گوید

        میبینیم دوست عزیز میبینیم

        اندروید امکان نداره هنگ نکنه اولاش که میخری راضی هستی بعد یه مدت یواش یواش شروع میشه و اعصابتو خورد میکنه برو دوسال از این گوشی که میگی استفاده کن امکان نداره هنگ نکنه

    2. حسین می‌گوید

      شما اصن گوشی اندوریدی گرفتی دستت ؟ اندروید از 4 به بعد دیگه هنگ نداره توی اندروید 4.4 هم که لگ اصن معنی نداره ! این جمله ی شما مال عهد اندورید 2 و ایناست . توی طراحی هم که دست مشتری باز هستش سامسونگ را قابلمه می دونه میره HTC میخره . HTC خوش نیومد SONY که هست ! اگه حتی SONY هم نخواست هنوز موتورولا و الجی هستند . سری نکسوس هم جای خود دارند.

  6. سيامك می‌گوید

    این نظر سنجی واقعا بی معنی هست. اگه کسی تنها دنبال لوگوی اپل پشت گوشیش هست چرا مدل چینی و تقلبی اون رو نمیخره؟ اون هم لوگوی اپل رو داره. کسانی که طرفداری اپل رو می کنن به خاطر وجود کیفیت، سادگی، نوآوری و از همه مهم تر سیستم عالم اختصاصی و اپلیکیشن های خاص اون هست و بس.

    1. حسین می‌گوید

      اتفاقا کاملا هم با معنی است . همین ویژگی هایی که گفتی توی خیلی از گوشیا از جمله سری نکسوس هم یافت میشه . دلیل اصلی همینه که توی متن گفته شده .

    2. Ironerboy می‌گوید

      اپلیا هرچی بگین اینا قانع نمیشن اینا فقط بهنونس برای بد کردن وجهه اپل
      اپل همیشه اول بوده و تا اخر هم هست

      1. سسی می‌گوید

        بچه هاکنید دعوا رو بس یکی به من بگه اپل اس 7 پلاس خوبه یا سامسونگ اس 8 پلاس