توییتر در حال آزمایش محیط کاربری جدید شبیه به فیس‌بوک و گوگل پلاس

شبکه اجتماعی توییتر همیشه به علت محیط کاربری ساده و متن-محور خود محبوب و مشهور بوده است اما به نظر می‌رسد مهندسان و طراحان این شرکت قصد دارند رابط کاربری آن را دگرگون کرده و به فیس‌بوک و گوگل پلاس شبیه‌تر کنند.

0

فارنت: شبکه اجتماعی توییتر همیشه به علت محیط کاربری ساده و متن-محور خود محبوب و مشهور بوده است اما به نظر می‌رسد مهندسان و طراحان این شرکت قصد دارند رابط کاربری آن را دگرگون کرده و به فیس‌بوک و گوگل پلاس شبیه‌تر کنند.

twitter-new-design

یکی از دلایلی که بسیاری کاربران توییتر را به دیگر شبکه‌هال اجتماعی ترجیح می‌دهند رابط کاربری ساده و خلوت آن است که برخلاف فیس‌بوک یا گوگل پلاس پر از تصاویر مختلف و شلوغی نیست. در تغییر بزرگ قبلی توییتر تصاویر که پیش از این به صورت لینک قرار می‌گرفتند به صورت پیش‌فرض در تایم‌لاین ظاهر شد و با وجود این‌که این ویژگی جدید در تنظیمات قابل تغییر بود بسیاری از کاربران توییتر از این اقدام ناراضی بودند.

اما به نظر می‌رسد تغییری که به گزارش Mashable توییتر به تازگی به دنبال آن است بسیار بزرگ‌تر از تغییرات جزئی قبلی است. توییتر قصد دارد صفحه پروفایل کاربران را تغییر دهد به طوری که به سبک فیس‌‌بوک و گوگل پلاس یک تصویر پروفایل بزرگ در بالا و بر روی کاور عریض 1500 پیکسلی قرار گرفته و توییت‌ها نیز به صورت کاشی‌هایی کنار هم چیده شوند. تعداد Followerها، Followingها، توییت‌ها و سایر آمار نیز در زیر کاور نمایش داده خواهد شد.

Twitter-redesign

البته هنوز مشخص نیست که توییتر تغییرات را تنها در صفحه پروفایل اعمال خواهد کرد و یا تایم‌لاین را نیز تغییر می‌دهد اما قطعاً این تغییرات کاربران زیادی را ناامید خواهد کرد. همچنین این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که توییتر پیش از این نیز آزمایش‌های مشابهی را انجام داده و برخی از آن‌ها را به کل کنسل کرده است. به هر حال به نظر می‌رسد این کمپانی قصد دارد استریم محتوای متن‌محورش را که باعث محبوبیت آن بین کاربران شده است به مرور زمان از بین ببرد!

آمار اخیر شبکه‌های اجتماعی نشان می‌داد که رشد کاربران توییتر نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است و شاید این شرکت می‌خواهد از این روش کاربران بیشتری را به سوی خود بکشاند.


پایان مطلب/

Source: TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.