هشدار: مراقب بازی‌های مشابه Flappy Birds باشید!

پس از موفقیت عجیب بازی Flappy Bird و به دنبال آن حذف این بازی از فروشگاه‌های اندروید و iOS، بازی‌های مشابه زیادی در گوگل پلی قرار گرفته است اما توصیه ما این است که تا حد ممکن از نصب آن‌ها خودداری کنید!

0

فارنت: پس از موفقیت عجیب بازی Flappy Bird و به دنبال آن حذف این بازی از فروشگاه‌های اندروید و iOS، بازی‌های مشابه زیادی در گوگل پلی قرار گرفته است اما توصیه ما این است که تا حد ممکن از نصب آن‌ها خودداری کنید!

Flappy-clone

Dong Nguyen سازنده بازی، علت حذف آن را ایجاد مشکلات زیاد در زندگی کاربران و عذاب وجدان خودش اعلام کرد! به هر حال افراد زیادی از این موقعیت پیش آمده استفاده کردند و بازی‌های رایگان و بعضاً پولی مختلفی را روانه کردند تا بتوانند از آب گل‌آلود ماهی گرفته و کمی از محبوبیت Flappy Bird را بدزدند. بعضی از این بازی‌ها تنها گیم‌پلی مشابه بازی Flappy Birds دارند و برخی دیگر که معمولاً به گوگل پلی راه نیافته‌اند حتی گرافیک بازی را نیز درست مانند این بازی محبوب شبیه‌سازی کرده‌اند؛ اما اشکال کار کجاست؟

به گزارش شرکت امنیتی TrendMicroبرخی از این بازی‌های مشابه با ارسال پیامک ناخواسته به شماره‌های خاص هزینه‌های سنگینی بر روی دست کاربران گذاشته‌اند. البته این تمام ماجرا نیست و برخی از این بازی‌ها سعی می‌کنند بدون متوجه شدن کاربر به سرورهایی متصل شوند تا علاوه بر ارسال پیام از ظهور نوتیفیکیشن‌های پیام‌های حاوی یک محتوای خاص جلوگیری کنند. این بازی‌ها همچنین احتمال دزدی‌های از طریق فیشینگ را نیز افزایش می‌دهند.

توصیه ما این است که تنها در صورتی اقدام به نصب این بازی کنید که بتوانیدفایل apk اصلی مخصوص اندروید را پیدا کنید و یا آن را از فروشگاه‌هایی مانند اپینیک دانلود کنید.


پایان مطلب/

Source: SlashGear

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.