با آثار برگزیده و نامزدهای کسب عنوان بهترین طراحی سال موزه طراحی لندن آشنا شوید!

طبق روال هر ساله موزه طراحی لندن نامزدهای کسب عنوان بهترین طراحی سال را اعلام کرده است. با ما همراه باشید تا این طراحی‌های برتر جذاب را تماشا کنیم.

0

فارنت: طبق روال هر ساله موزه طراحی لندن نامزدهای کسب عنوان بهترین طراحی سال را اعلام کرده است. با ما همراه باشید تا این طراحی‌های برتر جذاب را تماشا کنیم.

London-Desing-museum

برندگان سال گذشته بهترین طراحی‌های موزه لندن به ترتیب پوستر متفاوت باراک اوباما، مشعل المپیک 2012 و یک لپ‌تاپ مخصوص کودکان بود. نامزدهای امسال 76 طرح هستند که در اینجا یازده‌تای آن‌ها را با هم می‌بینیم.


ایده PhoneBlocks یا گوشی‌ هوشمند قابل ارتقا توسط Dave Hakkens

Phoneblocks

 این گوشی را می‌توانید به دلخواه خودتان تغییر داده و قطعات آن را در صورت لزوم ارتقا دهید. این ایده تحت عنوان پروژه آرا حالا در گوگل مشغول بررسی و بازبینی است.


مدرسه شناور توسط NLE

Makoko-Floating-School

 این مدرسه کوچک سه طبقه با استفاده از مصالح ارزان‌قیمت و در دسترس ساخته شده و هدف از آن ایجاد مکان تحصیل برای کودکان نیجریایی Makoko است.


تابلوی Grand-Central توسط Thibault Brevet

Grand-Central

یک ایده عجیب اما جالب. یک دستگاه مکانیکی که هر پیامی را با استفاده از ماژیک‌های رنگی تحت کنترل کامپیوتر روی رول کاغذ طوماروار چاپ می‌کند. Brevet پیش از این نیز ایده‌های عجیب زیادی داشته است؛ به طور مثال یک صندلی به نام DRM که پس از تعداد خاصی نشستن روی آن، خود به خود منفجر خواهد شد!


خودروی تبدیل شدنی ME.WE توسط شرکت تویوتا و Jean-Marie Massaud

Me.we-concept-car

این خودروی الکتریکی جالب قابلیت سفارشی‌سازی و بازیافت را داراست و از آن‌جایی که قطعات آن را می‌توان به راحتی جدا و تعویض کرد، می‌توان آن را به اشکال مختلفی برای مصارف مختلف مانند سفر، گردش، مسافربری و … تغییر داد.


یادگیری آسان زبان چینی با Chineasy توسط Shaolan Hsueh و  Noma Bar

Chineasy

در این طرح کاربردی سعی شده تا با تصویرسازی حروف مختلف چینی یادگیری این زبان دشوار برای سایر مردم دنیا ساده‌تر شود.


طراحی داخلی متفاوت برای ملاقات‌های نمایندگان سازمان ملل توسط Hella Jongerius

New-UN-interior

این طراحی به عنوان یک هدیه از طرف وزارت امور خارجه آلمان علاوه بر حفظ حال و هوای قرون گذشته از مواد و رنگ‌های مدرن و شاد استفاده کرده است.


ساعت مچی جالب Bradley Timepiece توسط Eone Time

Bradley-Timepiece

یک ساعت مچی مکانیکی که برای آگاه شدن از زمان تنها کافیست آن را لمس کنید. این ساعت برای افراد نابینا طراحی شده و نام خود را از افسر “بردلی اشنایدر” که در سال 2011 در افغانستان نابینا شد به امانت گرفته است.


نمای خارجی فروشگاه پائول اسمیت توسط شرکت 6A Architects

Facade-paul-smith

معمولاً برای نمای خارجی فروشگاه‌ها از چدن استفاده نمی‌شود. اما این گروه معماری با به کار گیری این فلز به همراه طراحی متفاوت، در حالی که آن را با معماری‌های اطراف هماهنگ کرده‌اند به طور خاصی نیز باعث جلب توجه بیننده شده‌اند.


درب بطری هوشمندانه Clever Caps توسط Claudop Patrick Vollers و Henry Suzuki

Clever-caps

یک طراحی مفید برای جلوگیری از انباشته شدن بیش از حد زباله‌های غیرقابل بازیافت. این درب پلاستیکی می‌تواند مانند اسباب‌بازی‌های لِگو برای بازی کودکان و ساخت بلوک‌های رنگی به کار گرفته شود.


بازی موبایلی Dumb Ways to Die راه‌های احمقانه برای مردن!

Dumb-ways-to-die

یک بازی متفاوت و سرگرم کننده توسط McCann Melbourne. گرافیک ساده و در عین حال جذاب، گیم‌پلی متفاوت و البته آهنگ و سرود جذاب این بازی آن را نه تنها به یک بازی محبوب در اندروید و iOS بلکه به نامزد بهترین طراحی سال تبدیل کرده است. برای دانلود رایگان نسخه اندروید می‌توانید به اپینیک مراجعه کنید.


مرکز فرهنگی حیدر علیف توسط زاها حدید

Heydar-Alyev

این ساختمان که نام رهبر آذربایجان بر روی آن نهاده شده به عنوان یک کتابخانه، موزه و مرکز همایش مورد استفاده قرار می‌گیرد و در شهر باکو قرار دارد.


پایان مطلب/

Source: TheVerge

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.