ARM پردازنده موبایلی جدید Cortex-A17 را برای گوشی‌های میان‌رده معرفی کرد

شرکت سازنده قطعات سخت‌افزاری ARM که بیشتر در زمینه قطعات موبایل فعالیت دارد چندین قطعه جدید سخت‌افزاری و محصول جدید را که با هدف کاهش قیمت تمام شده در ساخت موبایل تولید شده‌اند معرفی کرد.

0

فارنت: شرکت سازنده قطعات سخت‌افزاری ARM که بیشتر در زمینه قطعات موبایل فعالیت دارد چندین قطعه جدید سخت‌افزاری و محصول جدید را که با هدف کاهش قیمت تمام شده در ساخت موبایل تولید شده‌اند معرفی کرد. این قطعات جدید شامل پردازنده و جی‌پی‌یو می‌باشند. هدف ساخت این قطعات استفاده آنها در محصولات ساخته شده از سال ۲۰۱۵ به بعد می‌باشد.

Cortex-A17

پردازنده موبایل Cortex A17 یکی از این قطعات است که انتظار می‌رود تا عملکرد پردازش اطلاعات را ۶۰٪ نسبت به پردازنده مدل Cortex-A9 بهینه کند. پردازنده A17 مصرف کمتری خواهد داشت و در قسمت‌های بیشتری می‌تواند کاربرد داشته باشد، این پردازنده می‌تواند تا چهار هسته را پشتیبانی کند. پردازنده A17 از قابلیت یکپارچگی تمام سیستم از طریق رشته‌ مرکزی CCI-400 پشتیبانی می‌کند.

این پردازنده به جی‌پی‌یو Mali-T720 محلق می‌شود و بر روی گوشی‌های تازه ساخته شده نصب خواهد شد. شرکت ARM مدعی است که چی‌پی‌یو ساخته شده توسط این شرکت می‌تواند گرافیک‌های بالا را پردازش کند. قابلیت پشتیبانی از Open GL ES 3.0، OpenCL و RenderScript را می‌توان از امکانات این جی‌پی‌یو جدید ذکر کرد.

سایر محصولات الکترونیکی با قیمت متوسط نیز به پردازنده Mali-V500 مجهز خواهند شد. این پردازنده می‌تواند با کمک Mali-DP500 Display Controller فیلم‌های 4K را به راحتی اجرا کند. در ساخت این سخت‌افزار از تکنولوژی 28nm استفاده شده است. شرکت ARm معتقد است که سخت‌افزارها در آینده معطوف به تجهیزات موبایل خواهند شد و تلویزیون‌ها، تجهیزات الکترونیکی داخل خودروها و دستگاه‌های نمایش فیلم از سخت‌افزار‌های موبایل استفاده خواهند کرد.


پایان مطلب/

Source: Slashgear

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.