چگونه به تاریخ نصب ویندوز بر روی رایانه خود پی ببریم؟

ممکن است تا کنون این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که تاریخ نصب ویندوز شما چه زمانی بوده است؟ در این مطلب کوتاه قصد داریم تا با روشی آسان، نحوه آگاهی از تاریخ نصب ویندوز را آموزش دهیم.

2

فارنت: ممکن است تا کنون این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که تاریخ نصب ویندوز شما چه زمانی بوده است؟ در این مطلب کوتاه قصد داریم تا با روشی آسان، نحوه آگاهی از تاریخ نصب ویندوز را آموزش دهیم.

Windows-Time

ویندوز ابزار مناسبی را برای دستیابی به اطلاعاتی سیستمی و تاریخ نصب ویندوز، تعبیه کرده است. برای این کار منوی استارت را باز کرده و در قسمت Run سه حرف cmd را تایپ کنید (فشردن کلید پنجره ویندوز و حرف R نیز پنجره Run را باز می‌کند.)

بعد از تایپ cmd و فشردن اینتر در پنجره باز شده کلمه systeminfo.exe را تایپ نمایید.

system-info

جمع آوری اطلاعات حدود ۱۵ تا ۲۰ ثانیه زمان می‌برد. پس از اینکه اطلاعات جمع آوری شده نمایش داده شدند، کافیست به دنبال تاریخ نصب ویندوز و یا کلمه Original Install Date بگردید. تاریخ نصب ویندوز شما در جلوی عبارت فوق نوشته شده است!


پایان مطلب/

Source: HowtoGeek

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. ermia می‌گوید

    عزیز من این تاریخ که نشون میده تاریخ نصب ویندوز روی رایانه نیست بلکه تاریخ تولید ویندوزه یا یه چیز دیگه
    من رو دو تا سیتم که تاری نصب ویندوز روشون هم داشتم چک کردم هردو رو یه یز نشون داد اونم تاریخ 2005
    در حالیکه یکیشون من 2010 خریدم
    اونم به صورت قطعه قطعه خودم سر اسمبلی کردم
    بهتره مطلبو درست بنویسید
    با تشکر

    1. electrolabir می‌گوید

      مطلب درسته و مشکلی نیست من با همین روش امتحان کردم و تاریخ دقیق رو واسم نشون داد که 2012/3/1 بود بهتره یکم با دقت تر امتحان کنید و نظر بدید