چگونه یک تماس ویدئویی را در اسکایپ ضبط کنیم؟

علی‌رغم قابلیت‌های بسیار زیاد برنامه اسکایپ، متاسفانه امکان ضبط مکالمه اسکایپ چیزی است که بسیاری از کاربران این برنامه از آن رنج می‌برند. ضبط مکالمات اسکایپ می‌تواند در ساخت پادکست‌ها، مصاحبه‌ها و سایر موارد کارآمد باشد. خوشبختانه نرم‌افزارهای واسط (Third party) در اینجا به کمک اسکایپ آمده‌اند.

4

 در کنار سایر امکانات فراوان و مفید اینترنت، استفاده از آن برای برقراری ارتباط صوتی و تصویری مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است. اسکایپ از جمله این برنامه‌هاست. اگر چه این برنامه در مورد ضبط اسکایپ یا ضبط مکالمات اسکایپ است اما اجازه دهید ابتدا اصلاً سراغ این موضوع برویم که اسکایپ چیست؟

اسکایپ چیست؟

اسکایپ یک شبکه ارتباطات تلفنی کاربر به کاربر (Peer to Peer) است که توسط نیکلاس زنشتروم سوئدی و جانوس فریس دانمارکی ایجاد شد. این دو قبلاً در ساخت یک شبکهٔ اشتراک پرونده به نام کازا (به انگلیسی: Kazaa) همکاری داشتند. برنامه اسکایپ تا انتهای سال ۲۰۰۹ میلادی بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر داشته‌است. اسکایپ (به انگلیسی: Skype) نرم‌افزار کاربردی است که به کاربر اجازه می‌دهد به وسیله صدا روی پروتکل اینترنت تماس تلفنی برقرار کنند. تماس تلفنی و ویدئویی بین کاربران اسکایپ کاملاً رایگان است و برای تماس با تلفن ثابت و تلفن موبایل نیاز به خرید اعتبار می‌باشد. همچنین این برنامه امکانات مختلف دیگری مانند پیام‌رسان فوری، انتقال فایل، ویدئو کنفرانس و پست صوتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اسکایپ در ده سال گذشته به ابزاری برای برگزاری ارتباط تصویری از طریق اینترنت تبدیل شده و پس از خریداری این شرکت توسط مایکروسافت با قیمت ۸.۵ میلیارد دلار در سه سال قبل امکانات بیشتری نیز به آن اضافه شده است. محبوبیت اسکایپ به خاطر حفظ کیفیت و ارائه امکانات پیشرفته به صورت رایگان است، کاربران می‌توانند به راحتی از طریق ارسال متن، صدا و تصویر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

دانلود اسکایپ

دانلود اسکایپ

برای دانلود اسکایپ می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید

دانلود اسکایپ برای کامپیوتر

دانلود اسکایپ برای ویندوز

دانلود اسکایپ برای مک

دانلود اسکایپ برای موبایل

دانلود اسکایپ اندروید

دانلود اسکایپ آیفون

ضبط اسکایپ

علی‌‌رغم قابلیت‌های بسیار زیاد، اسکایپ از عدم امکان ضبط تماس‌ها رنج می‌برد. ضبط محتوای استفاده شده در اسکایپ می‌تواند در ساخت پادکست‌ها، مصاحبات و سایر موارد کار‌آمد باشد. خوشبختانه نرم‌افزارهای واسط (Third party) در اینجا به کمک اسکایپ آمده‌اند.

در این میان می‌توان نرم‌افزارهای راحتی را برای ضبط تماس‌های برقرار شده از طریق اسکایپ با کیفیت بالا پیدا کرد. بعضی از این نرم‌افزارها تنها به شما امکان ضبط صدا و تصویر را می‌دهند در حالی‌که بعضی دیگر کاربر را تنها به ضبط صدا از طریق اسکایپ محدود می‌کنند. کیفیت صدا در اسکایپ نیز مانند سایر ابزارهای برقراری تماس، دارای نوسان است، اما طبیعتا استفاده از نرم‌افزارهای پولی برای ضبط صدا در اسکایپ باعث بهینه شدن کیفیت تصاویر ضبط شده خواهند شد.

آموزش ضبط اسکایپ

در ادامه آموزش ضبط اسکایپ را از طریق نرم‌افزارهای پولی و رایگان بر روی سیستم‌عامل ویندوز و مک قرار می‌دهیم. البته کیفیت انتقال صدا و تصویر در اسکایپ با توجه به منطقه‌ جغرافیایی متفاوت است. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ضبط مکالمات بدون اخذ اجازه فرد مکالمه شونده، غیر قانونی می‌باشد و همیشه بهتر است که از قبل اجازه ضبط مکالمات گرفته شود.

ضبط اسکایپ برای ویندوز

نرم‌افزار رایگان MP3 Skype Recorder

 نرم افزار MP3 Skype Recorder را از اینترنت دانلود کرده و نصب نمایید. سپس اسکایپ را اجرا کنید، در جریان باشید که نرم‌افزار MP3 Skype Recorder برای مصارف شخصی ساخته شده است.

ضبط اسکایپ برای ویندوز

با فرض بر اینکه فرد مورد نظر  در لیست تماس‌های اسکایپ از قبل موجود است، تماس را برقرار کنید، برای این کار در لیست سمت چپ نام وی را انتخاب کرده و در قسمت وسط نرم‌افزار گزینه سبز رنگ Call را انتخاب کنید. نرم‌افزار MP3 Skype Recorder به صورت اتوماتیک پس از برقراری تماس شروع به ضبط مکالمه خواهد کرد.

یک پنجره کوچک نیز در پایین و سمت راست دسک‌تاپ که نمایانگر ضبط مکالمه در اسکایپ است باز خواهد شد، پس از اتمام مکالمه، نرم افزار به صورت اتوماتیک برای فایل ضبط شده نامی را انتخاب کرده و آنرا بر روی صفحه دسک‌تاپ ذخیره می‌کند. برای اتمام مکالمه نیز کافی است نماد تلفن قرمز را انتخاب کنید.


ضبط اسکایپ با نرم‌افزار Pamela

(رایگان  و محدود/ نسخه ابتدایی ۲۱ دلار/ نسخه حرفه‌ای ۳۶ دلار / نسخه تجاری ۵۷ دلار)

نرم افزار Pamela را از اینترنت دانلود و نصب نمایید. سپس اسکایپ را اجرا کنید. نسخه رایگان این نرم‌افزار تنها اجازه ضبط صدا و تصویر را با مدت زمان محدودی به کاربر می‌دهد، اما نسخه حرفه‌ای و خریداری شده امکانات دیگری را به غیر از ضبط تماس‌ها، نظیر سیستم پاسخگو تماس‌ها (Answering Machines) و برخی امکانات دیگر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. البته قبل از خریداری نرم‌افزار تا ۳۰ روز می‌توانید از امکانات آن به صورت رایگان استفاده کرده و تصمیم نهایی را در خصوص خرید آن اتخاذ کنید.

pamela-skype

با فرض بر اینکه فرد مورد نظر  در لیست تماس‌های اسکایپ از قبل موجود است، تماس را برقرار کنید، برای این کار در لیست سمت چپ نام وی را انتخاب کرده و در قسمت وسط نرم‌افزار گزینه سبز رنگ Call را انتخاب کنید. سپس از شما برای ضبط تماس برقرار شده تاییده گرفته می‌شود، در اینجا گزینه Yes را برای ضبط تماس بفشارید. نرم‌افزار Pamela پس از اینکه تماس از طریق اسکایپ برقرار شد شروع به ضبط مکالمه می‌کند، مکالمه انجام شده پس از اتمام به صورت اتوماتیک ذخیره می‌شود. برای اتمام مکالمه نیز کافی است نماد تلفن قرمز را انتخاب کنید.

ضبط اسکایپ برای مک

ضبط مکالمات اسکایپ توسط نرم‌افزار رایگان VodBurner

نرم افزار Vodburner را از اینترنت دانلود کرده و نصب نمایید. سپس اسکایپ را اجرا کنید. VodBurner رایگان است و در نتیجه محدودیتی برای استفاده ایجاد نمی‌کند، شما می‌توانید به راحتی صدا و تصویر هر کدام از طرفین مکالمه را با فرمت‌های MOV، Mp4، M4A و سایر فرمت‌ها ذخیره نمایید.

VodBurner

در مرحله بعد با نام کاربری که در اسکایپ ساخته‌اید به نرم‌افزار VodBurner وارد شوید. در این مرحله VodBurner نیاز به ریستارت دارد. پس از ورود مجدد به VodBurner با فرض اینکه فرد مورد نظر شما در لیست تماس‌های وارد شده از اسکایپ موجود است، نام وی را انتخاب کرده و بر روی آیکون سبز دوربین که در پنجره سمت راست موجود است کلیک نمایید.

پس از برقراری تماس، بر روی گزینه دایره‌ای ضبط تماس که در پایین پنجره تماس قرار دارد کلیک کنید. پس از اتمام تماس نیز کافیست آیکون تلفن قرمز را انتخاب نمایید، فایل ضبط شده تماس شما به صورت اتوماتیک در مکان مشخص شده ذخیره خواهد شد.


ضبط مکالمه اسکایپ با نرم‌افزار Call Recorder (قیمت ۳۰ دلار)

 نرم‌افزار Call Recorder را دانلود و نصب نمایید. سپس اسکایپ را اجرا کنید. علاوه بر کیفیت بسیار بالای ضبط صدا و تصویر، Call Recorder قابلیت فشرده سازی، به اشتراک‌گذاری و بهینه نمودن کیفیت فایل ضبط شده را نیز دارد. متاسفانه نرم‌افزار رایگان ضبط مکالمات اسکایپ برای سیستم‌عامل مک وجود ندارد اما کاربران می‌توانند از نرم‌افزار Call Recorder نسخه مک استفاده کنند.

ضبط مکالمه اسکایپ

با فرض اینکه فرد مورد نظر شما در لیست تماس‌های وارد شده از اسکایپ موجود است، نام وی را انتخاب کرده و بر روی آیکون سبز دوربین که در پنجره سمت راست موجود است کلیک نمایید. پس از برقراری تماس، بر روی گزینه دایره‌ای ضبط تماس که در پایین پنجره تماس قرار دارد کلیک نمایید.

پس از اتمام تماس نیز کافیست آیکون تلفن قرمز را انتخاب نمایید، فایل ضبط شده تماس شما به صورت اتوماتیک در مکان مشخص شده ذخیره خواهد شد.

ضبط مکالمات اسکایپ اندروید

در سیستم عامل اندروید برای ضبط مکالمات تصویری اسکایپ می‌توانید از برنامه حرفه‌ای Mobizen استفاده نمائید که کار با آن بسیار راحت بوده و خروجی آن کاملاً حرفه‌ای است.

ضبط مکالمات اسکایپ اندروید

برنامه Mobizen را می‌توانید از اینجا در گوگل‌پلی دانلود کنید.

Source: DigitalTrends

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. حسنی می‌گوید

    سلام ایا میشه بفرمایید چطور در اسکایپ، روی سیستم ، تصاویر رو ضبط کرد؟

  2. ایدا می‌گوید

    سلام داشته نباشید.بنده با مشکل جدی مواجه شدم.لطفا کمکم کنین.آلبوم در خطره. لطفا بگین

    ایا میشه تماس های تصویری که از بنده و بدون اجازه من توسط یه آدم شرور ظبط شده.از دسترسش خارج کرد یا از راه دور تماسای تصویری رو از تو حافظه گوشیش پاک کنم؟؟ لطفا راهنمایی و کمکم کنین اخه تهدیدم کرده کار غیر اخلاقی که ازم میخواد اگه انجام ندم.تماس ظبط شده توسط اسکایپ انجام شده شده رو تو اینترنت پخش میکنه.کمک لطفا

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اگر تصاویر شما رو در حافظه داخلی کامپیوترش ذخیره کرده باشه غیرممکنه. توصیه من اینه که به تهدیداتش توجه نکنید و موضوع رو حتما و حتما با پلیس فتا در میون بگذارید. بهترین راه مطمئنا همینه.

  3. لیلا همت زاده می‌گوید

    ایا نرم افزاری جهت ضبط تصویر در اسکایپ،جهت. نصب در موبایل وجود دارد؟لطفا راهنمایی نمایید