بهبود قابل توجه صفحه نمایش گوشی‌ها و تبلت‌ها در سال 2014 با استفاده از فناوری Quantum Dot

در سال 2014 میلادی، همه کاربران و دوستداران گوشی‌های هوشمند منتظر عرضه صفحات نمایش با رزولوشن بالاتر نظیر Quad HD با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل همانند آنچه گفته می‌شود در گلکسی اس 5 سامسونگ به کار گرفته خواهد شد هستند.

0

فارنت:  در سال 2014 میلادی، همه کاربران و دوستداران گوشی‌های هوشمند منتظر عرضه صفحات نمایش با رزولوشن بالاتر نظیر Quad HD  با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل همانند آنچه گفته می‌شود در گلکسی اس 5 سامسونگ به کار گرفته خواهد شد هستند. اما علاوه بر رزولوشن بالاتر، می‌توان این نوید را داد که شاهد عرضه صفحات نمایشی با رنگ‌های بهبود یافته نیز خواهیم بود. دلیل این امر نیز استفاده از تکنولوژی به نام “Quantum Dots” است که پیش از این در تبلت Kindle Fire HDX 7” دیده بودیم. این تکنولوژی اگرچه در سال گذشته تنها بر روی همین تبلت به کار گرفته شد اما انتظار می‌رود در سال 2014 شاهد رواج و استفاده بیش از پیش آن بر روی تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند باشیم.

The-big-story-LTPS-will-bring-us-longer-lasting-phones-and-tablets

مشکل موجود در تکنولوژی فعلی ال‌سی دی‌ها آنستکه، این صفحات نمایش از ال‌ای‌دی سفید با رنگ زرد فسفری برای تولید طیف وسیعی از نورها استفاده می‌کنند و نهایتا رسیدن به رنگ‌هایی با اشباع متناسب و کافی سخت خواهد شد. کوانتوم داتس، در عوض می‌تواند نور تولیدی از ال‌ای‌دی‌های آبی رنگ را مستقیما برای تولید رنگهای با اشباع بالا مورد استفاده قرار دهد، این عمل دقیقا همانند آنچیزی است که در صفحات نمایش AMOLED شاهد آن هستیم. این تکنولوژی حتی از این مرحله نیز فراتر رفته و در زمان فرایند تولید، می‌توانید کالیبراسیون و بهینه سازی دقیقی بر روی صفحه اعمال کنید و نهایتا دقت رنگ را افزایش دهید.

The-new-resolution-2560-x-1440-QHD

این تفاوت بزرگ در جدول مقایسه‌ای طیف‌ها، بین یک صفحه نمایش ال‌سی‌دی معمولی ( استفاده شده در آی‌پد مینی) و یک صفحه نمایش مجهز به کوانتوم دات ( استفاده شده در آمازون کیندل فایر اچ‌دی‌ایکس 7 اینچ) به خوبی قابل مشاهده است. این تکنولوژی جدید، در فایق آمدن بر مشکل وسعت رنگ محدود دستگاه‌هایی مانند آی‌پد مینی با صفحه نمایش رتینا و مایکروسافت سرفیس 2 نیز قابل استفاده است.

Better-visibility-Apicals-Assertive-Display

به طور کلی می‌توان انتظار داشت در سال 2014 شاهد عرضه دستگاه‌هایی مجهز به صفحات نمایش شارپ‌تر اما با دقت رنگ بالاتر باشیم.

Source: Phonearena

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.