استفاده از کینکت مایکروسافت در حفاظت از مرزهای کره!

تاکنون استفاده‌های زیاد و البته جالبی از سنسور کینکت مایکروسافت شده است. یکی از این استفاده‌ها، به کارگیری این دستگاه الکترونیکی در وان حمام و تبدیل آن به یک صفحه نمایش لمسی مایع عظیم است. به نظر می‌رسد این گجت الکترونیکی رفته رفته از عملکرد اصلی آن به عنوان وسیله جانبی برای کنسول بازی، فاصله می‌گیرد.

0

فارنت: تاکنون استفاده‌های زیاد و البته جالبی از سنسور کینکت مایکروسافت شده است. یکی از این استفاده‌ها، به کارگیری این دستگاه الکترونیکی در وان حمام و تبدیل آن به یک صفحه نمایش لمسی مایع عظیم است. به نظر می‌رسد این گجت الکترونیکی رفته رفته از عملکرد اصلی آن به عنوان وسیله جانبی برای کنسول بازی، فاصله می‌گیرد.

Jae Kwan Ko که از وی به عنوان یک برنامه نویس از نوع خودآموخته یاد می‌شود، موفق شده با به کارگیری از این دستگاه به روشی برای حفاظت از مرزها دست یابد. کشورهای کره جنوبی و کره شمالی توسط مرزهای مسلح شده و مناطق غیرنظامی از هم جدا شده‌اند و Ko توانسته نرم‌افزار و سخت‌افزاری توسعه دهد که از کینکت برای شناسایی اشیا یا افراد در حال حرکت استفاده می‌کند.

kinect-dmz-lede

بنابر گزارشات منتشره، از این سیستم در ارتش ایالات متحده آمریکا و همچنین در برخی مناطق غیرنظامی نیز بهره گرفته شده است. این سیستم می‌تواند به تشخیص آنچه در محدوده آن حرکت می‌کند بپردازد و حتی مشخص کند که آیا یک انسان و یا یک حیوان در حال حرکت است و با تشخیص انسان، به فعال کردن سیستم هشدار می‌پردازد.

Ko در این زمینه می‌گوید: ” به واقع نمی‌دانستم که یک دستگاه بازی می‌تواند نقشی چنین مهم و حیاتی را در امنیت ملی ایفا کند.” Ko، پیش از آغاز برنامه نویسی، از دبیرستان فارغ التحصیل شده و مفتخر به دریافت یکی از معتبرترین و باارزش‌ترین جوایز از مایکروسافت شده است. وی متخصص در نوشتن برنامه‌ برای ویندوزفون، ویندوز8 و کینکت است.

Source: Theverge

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.