لنوو و معرفی دو کروم‌بوک میان‌رده جدید از سری ThinkPad و ThinkPad Yoga

با وجود این‌که سیستم‌عامل کروم هنوز مانند ویندوز یا OS X محبوب و کاربردی نیست اما لپ‌تاپ‌های سبک با این سیستم‌عامل موسوم به کروم بوک قیمت مناسب و سرعت بالایی دارند. لنوو اخیراً دو کروم‌بوک جدید را به خانواده ThinkPad اضافه کرده است.

0

فارنت: با وجود این‌که سیستم‌عامل کروم هنوز مانند ویندوز یا OS X محبوب و کاربردی نیست اما لپ‌تاپ‌های سبک با این سیستم‌عامل موسوم به کروم بوک قیمت مناسب و سرعت بالایی دارند. لنوو اخیراً دو کروم‌بوک جدید را به خانواده ThinkPad اضافه کرده است.

این هفته در کنفرانس فناوری آموزشی فلوریدا لنوو چندین دستگاه مختلف آموزشی را به همراه دو کروم‌بوک جدید معرفی کرد. کروم‌بوک اول ThinkPad 11e و دومی ThinkPad Yoga 11e نام دارد که همان‌طور که از نامشان پیداست هر دو 11 اینچی هستند و مدل دوم مانند دیگر لپ‌تاپ‌های سری یوگای لنوو قابلیت چرخش 360 درجه و تبدیل به حالت‌های مختلف از جمله تبلت را داراست.

Thinkpad-chromebook

هر دو کروم‌بوک از پردازنده‌های مختلف نسل جدید اینتل بهره برده و تا 8 ساعت عمر شارژ خواهند داشت. مدل ThinkPad 11e از صفحه‌نمایش 11.6 اینچی اچ‌دی LED ضدبازتاب استفاده کرده و مدل یوگا دارای صفحه‌نمایش 11.6 اینچی با فناوری IPS و همچنین لمسی است. از آن‌جایی که این لپ‌تاپ‌ها برای مصارف آموزشی معرفی شده‌اند بر روی درب آن‌ها چراغ LED برای نمایش وضعیت اتصال بی‌سیم، میزان شارژ و یا حالت Sleep در نظر گرفته شده تا دبیران با یک نگاه متوجه وضعیت دستگاه دانش‌آموزان باشند.

با وجودی که این دستگاه‌ها با سیستم‌عامل کروم عرضه خواهند شد اما لنوو امکان سفارش آن‌ها را با ویندوز 8 نیز فراهم کرده است. هر دو مدل در رنگ‌های مشکی و نقره‌ای و با امکان چاپ تصاویر دلخواه روی آن‌ها یا حک کردن کلمات قابل خریداری هستند. قیمت در نظر گرفته شده برای ThinkPad 11e حدود 350 و برای ThinkPad Yoga 11e حدود 450 دلار در نظر گرفته شده است.

 در حال حاضر در فروشگاه پلی استور گوگل سه کروم‌بوک با قیمت‌های 229 تا 279 دلار و یک کروم‌بوک رده‌بالا به نام Pixel با قیمت 1299 دلار وجود دارد. لنوو با این مدل‌های جدید سعی دارد تا خلأ کروم‌بوک‌های میان‌رده‌ای را پر کند.


پایان مطلب/

Source: AndroidAuthority

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.