تماشا کنید: جلوه‌های ویژه در فیلم‌های برنده اسکار از 37 سال پیش تا امروز چقدر پیشرفت کرده است؟

در این ویدئو جلوه‌های ویژه تمامی فیلم‌های برنده جایزه اسکار از فیلم جنگ ستارگان در سال 1977 تا همین فیلم Gravity در سال گذشته به تصویر کشیده شده است.

2

مطمئنا این حرف را قبول دارید که جلوه های ویژه مخصوصا در فیلم‌های امروزی که بخش عمده‌ای از آن باید به باورپذیرتر شدن فیلم اختصاص یابد نقش عمده‌ای در جذاب‌شدن و حتی برنده شدن جوایز مختلفی که مهمترین آنها در دنیای فیلم، جایزه اسکار به حساب می‌آید، بر عهده دارد.

حالا یک کاربر شبکه ویدئویی Vimeo، ویدئویی را تهیه کرده که در آن بخشی از جلوه‌های ویژه تمامی فیلم‌های برنده جایزه اسکار از فیلم جنگ ستارگان در سال 1977 تا همین فیلم Gravity در سال گذشته را به تصویر کشیده است.

جلوه های ویژهصرف‌نظر از موضوع جلوه‌های ویژه در کنار هم به تصویر کشیدن این فیلم‌ها و به نوعی قدم زدن در سیر تاریخی فیلم‌هیا برنده جایزه اسکار واقعا جذاب و لذت‌بخش است اما وقتی به جلوه‌های ویژه بکار گرفته شده در فیلم‌های قدیمی می‌نگریم در نگاه امروزی ما واقعا خنده‌دار است! اما به نظر اولین فیلم بکار گرفته شده در این ویدئو که همان فیلم جنگ ستارگان است واقعا از بسیاری از فیلم‌های سال‌های بعد خود از این نظر پیشروتر بوده است.

Source: Gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. علی می‌گوید

    کلاً این آهنگ “time” از هانس زیمر رو روی هر چی بزارن قشنگ میشه. مرسی از مطلبتون.

  2. ساحل می‌گوید

    بسیارممنونم موضوع جالبی بود