ایده اپل برای لپ‌تاپ لمسی بهره‌مند از انرژی خورشیدی!

به نظر می‌رسد با ارائه ایده جدید توسط اپل، انتظار کاربران و دوستداران این برند برای ایجاد تغییری شگرف در مک بوک‌ها ( به جز بهبود مشخصات سخت افزاری)، به سر آمده و یا لااقل در ماه‌های آتی به سر خواهد آمد.

0

فارنت:  به نظر می‌رسد با ارائه ایده جدید توسط اپل، انتظار کاربران و دوستداران این برند برای ایجاد تغییری شگرف در مک بوک‌ها ( به جز بهبود مشخصات سخت افزاری)، به سر آمده و یا لااقل در ماه‌های آتی به سر خواهد آمد. شرکت اپل، در جدیدترین حق ثبت اختراع ارائه شده، طرح‌هایی از یک لپ‌تاپ با قابلیت لمسی و البته مجهز به تکنولوژی برای استفاده از انرژی خورشیدی منتشر کرده است. همان‌طور که در طرح اولیه مشاهده می‌کنید، لپ تاپی معمولی و البته مجهز به قابلیتی خیره کننده به تصویر کشیده شده است.

پشت صفحه نمایش این لپ تاپ، در واقع یک صفحه پوشیده شده با شیشه الکتروکرومیک و سلول‌های خورشیدی است. با لمس یک کلید می‌توانید این صفحه را به دلخواه، مات و یا شفاف کنید و بدین طریق، این صفحه از پرتوهای نور برای شارژ مجدد خود بهره می‌برد. این صفحه همانند آی‌پد به قابلیت‌های لمسی تجهیز شده و البته قابلیت گذراندن امواج رادیویی را نیز دارد که باعث می‌شود کل این دستگاه به یک آنتن بزرگ وای‌فای تبدیل شود.

apple-patent-solar-laptop

اگر چه ساخت این لپ تاپ هنوز رنگ و بوی واقعیت به خود نگرفته اما با توجه به وجود چنین حق ثبت اختراعی، می‌توان حدس زد که اپل حداقل نسخه‌ای اولیه از این لپ تاپ را تولید کرده است و البته نباید انتظار داشت این محصول سریعا وارد بازار شود. برخی از قابلیت‌های استفاده شده در این لپ تاپ آنقدر تخیلی هستند که نمی‌توان انتظار داشت اپل سریعا این قابلیت‌ها را به همراه لپ تاپ تولیدی وارد بازار کند.

به عنوان مثال صفحه نمایش پوشیده شده با شیشه الکتروکرومیک یکی از این موارد است. اپل پیش از این، حق ثبت اختراعات متعددی در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی داشته که یکی از آن‌ها استفاده از سنسور لمسی مجهز به انرژی خورشیدی در آیفون است. این تکنولوژی شامل به کارگیری سلول‌های خورشیدی در صفحات لمسی با استفاده از به کارگیری الکترودهاست که با توجه به قابلیت گذر نور، به لمس پاسخ می‌دهد. با این اوصاف، شک ما برای ساخت چنین دستگاهی، بیش از پیش به یقین تبدیل می‌شود.

Source: Gizmodo

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.