حرف‌های جالب تیم کوک مدیرعامل اپل درباره آینده اپل و “iRing” انگشتر هوشمند

این روز‌ها به دلیل جشن ۳۰ سالگی مک، مدیر عامل شرکت اپل در مرکز توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. بعد از فیل شیلر، کریگ فدریگی و سایرین که با مجله مک ورد مصاحبه داشتند، نوبت به مدیر عامل این شرکت آقای تیم کوک رسید که با خبرنگاران گفت‌وگو داشته باشد.

1

فارنت: این روز‌ها به دلیل جشن ۳۰ سالگی مک، مدیر عامل شرکت اپل در مرکز توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. بعد از فیل شیلر، کریگ فدریگی و سایرین که با مجله مک ورد مصاحبه داشتند، نوبت به مدیر عامل این شرکت آقای تیم کوک رسید که با خبرنگاران گفت‌وگو داشته باشد. وی اخیرا نیز به همراه کریگ فدریگی و معاون واحد نرم‌افزاری این شرکت مصاحبه‌ای با شبکه ای‌بی‌سی در دفتر مرکزی اپل داشت. این مصاحبه به صورت کامل در برنامه خبر این شبکه با مجری‌گری دایان ساویر پخش شد و در برنامه صبحگاهی صبح به خیر آمریکا قسمت‌هایی از آن به نمایش گذاشته شد.

Apple-CEO-Tim-Cook-talks-ABS-news

مطالب زیادی در خصوص سیاست‌های اپل در این گزارش‌های خبری منتشر شده است. کوک در خصوص مطالعه روزانه حدود ۸۰۰ ایمیل از مشتریان، تمایل شدید اپل به مخفی کاری و ساعت افسانه‌ای iWatch صحبت کرد.
وی معتقد است که مردم به طور ذاتی از سورپرایز شدن خوششان می‌آید. برای نگهداشتن اختراعات و امکانات جدیدی که در محصولات اپل قرار داده می‌شوند اپل باید سیستم حفاظتی مطمئن و چند لایه‌ای را رعایت کند. با این حساب وجود درهای بسته‌ و موارد امنیتی مختلفی در اپل دور از ذهن نیست. در یک مطلب جالب کوک اعلام کرد که کارمندان اپل ممکن است در خصوص بعضی از پروژه‌ها قسم داده شوند تا در خصوص کار خود در اپل حتی با اعضای خانواده نیز صحبت نکنند. به گفته فدریگی حتی همسر وی از کار و پروژه‌های اپل با خبر نیست.

زمانی که از کوک در خصوص تولید محصولات در آمریکا سوال شد، وی تولید آخرین مدل مک‌پرو را فاقد جذابیت لازم دانست. (قوی‌ترین کامپیو‌تر رومیزی در آستین تگزاس ساخته شده است.) کوک اعتراف کرد که این شرکت می‌تواند از عهده کارهای بزرگتری برآید. قسمتی از مشغله‌های این شرکت مربوط به ساخت کارخانه جدیدی در آریزونا می‌شود.
کوک ساخت شیشه‌های موسوم به sapphire glass را تایید کرد (این شیشه‌ها قرار است بر روی دکمه Home گوشی‌های ساخته شده توسط اپل در آینده قرار گیرد.) البته کوک توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد. زمانی که از وی پرسیده شد که آیا این شیشه به عنوان قسمتی از صفحه نمایش در گوشی‌های آی‌فون استفاده خواهد شد وی بی‌پرده پاسخ داد که در حال حاضر نمی‌تواند در این خصوص توضیحات بیشتری دهد.

Apple-CEO-Tim-Cook-talks-ABSNEWS

وی به زیرکی از سوالات پرسیده شده در خصوص iwatch نیز طفره رفت. زمانی که صحبت از تکنولوژی‌های پوشیدنی مطرح شد کوک با خنده و ظاهرا مزاح پاسخ داد که اپل در حال کار کردن بر روی یک حلقه هوشمند iRing است!
وی در صحبت‌های جنجال برانگیزی با وزارت دفاع آمریکا گفته است که اگر دولت آمریکا به وی اجازه دهد تا در خصوص برنامه‌های نظارتی با آن‌ها صحبت کند قادر خواهد بود تا امنیت بیشتری را برای مردم آمریکا تامین کند.

در قسمت دوم گزارش خبری که در برنامه شبانگاهی منتشر شده بود موارد بیشتری از مذاکرات با ورازت دفاع مطرح شد. هنگامی که از کوک در خصوص برنامه نظارتی وی سوال شد اینگونه پاسخ داد: من سعی دارم کاملا شفاف عمل کنم. و مجدد در خصوص عملکرد گذشته اپل شروع به صحبت کرد. وی مدعی است که دولت دسترسی به سرور‌های این شرکت را ندارد. اگر دولت به دنبال دسترسی به سرور‌های اپل می‌باشد باید محدودیت‌های دست و پاگیری را که برای این شرکت ایجاد کرده است از سر راه بردارد. و البته ما مطمئن هستیم که این اتفاق صورت نخواهد پذیرفت.

تاکنون از کوک در خصوص دستگاه DROPOUTJEEP (در یادداشتی در اسناد وزارت دفاع آمریکا مشخص شده بود که این دستگاه به دولت اجازه جاسوسی از گوشی‌های همراه اپل را می‌دهد.) سوال نشده است. اپل اصرار دارد که در خصوص این دستگاه قبل از اینکه توسط اسنودن (وی یکی از افشاگران بزرگ اطلاعات محرمانه آمریکا می‌باشد.) مطرح شده بود بی‌خبر بوده است.

با توجه به صحبت‌های کوک می‌توان گفت که تمایل وی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با دولت آمریکا کاملا مشهود است. به گفته وی شفافیت در گفتار می‌تواند در جوانب مختلف را‌ه گشای امور باشد.

Source: TheVerge، Appleinsider

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. محمد می‌گوید

    جدا مدیر لایقی برای اپل هست بعد از استیو جابر بزرگ