میزان وات پاور رایانه‌تان دقیقاً به چه معناست؟

: آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید میزان وات یک پاور به چه مهناست؟ فرض بگیرید پاور رایانه شما 650 وات و برنز 80+ می‌باشد؛ آیا میدانید این دقیقاً به چه معناست؟ در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

2

فارنت: آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید میزان وات یک پاور به چه مهناست؟ فرض بگیرید پاور رایانه شما 650 وات و برنز 80+ می‌باشد؛ آیا میدانید این دقیقاً به چه معناست؟ یا از خود پرسیده‌اید اصلاً فرق پاور شما با یک پاور با میزان  1200 وات و یا 800 وات چیست؟ آیا این عدد به معنای بیشترین برق قابل دسترسی است؟ اصلاً چه فرقی میان آن‌ها وجود دارد؟ استانداردهای جدید برای پاورها مثل 80+ نقره‌ای یا برنز به چه معناست؟ در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

Computer-Power

در واقع میزان وات پاور رایانه شما پتانسیل تولیدی پاور است و در اصل 60% ظرفیت تولیدی پاور شما همیشه قابل استفاده است. البته امروزه انواع مختلفی از پاورها با نام‌های برنزی، نقره‌ای، طلایی و پلانیتیوم وجود دارند که تضمین‌کننده میزان بیشتری از توان تولیدی واقعی (حداقل 80%) پاور می‌باشد. (مطمئناً واژه real) را در بعضی پاورهای امروزی دیده‌اید.

Power-Chart

به عنوان مثال اگر شما پاوری با ظرفیت 1200 وات با برچسب استاندارد 80+ بر روی آن داشته باشید، شاید 1200 وات میزان وات تولیدی باشد ولی ممکن است تا 1500 وات هم برای شما برق تولید کند (به خاطر داشتن استاندارد 80+). شاید پاور 800 وات برای شما کافی باشد ولی این به این معنا نیست که شما در امانید و نیاز به پاور با میزان وات بالاتر ندارید.

وات پاور شما بیشترین میزان وات قابل استفاده بر روی سیستم شما را مشخص می‌کند.

پاور شما جریان برق AC را از پریز برق خانه شما دریافت کرده و پس از تبدیل آن به جریان DC  به قطعات رایانه شما می‌رساند. بسته به نوع پاور شما و جریان برق موجود در پریز برق، میزان کمی از برق در این تبدیل از بین می‌رود. تقریباً هر پاوری کم بازده خواهد بود اگر شما سعی در استفاده از کمتر از 20% توان تولیدی آن را داشته باشید و تقریباً تمامی آن‌ها ظرفیتی کمتر از بیشترین نیروی تولیدشده خود دارند. به بیان دیگر کارایی واقعی هر پاور چیزی بین 40 تا 60 درصد ظرفیت اسمی درج‌شده بر روی آن است و اگر شما به دنبال ظرفیت بیشتر هستید این به آن معنا نیست که باید پاور بزرگتری تهیه کنید زیرا که کارایی به اندازه بزرگ ارتباطی ندارد.


 پایان مطلب/

Source: Howtogeek

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. کوهیار می‌گوید

    واقعا چه قدر کامل و جامع بود….

    1. مجتبی فرزانه می‌گوید

      خواهش میکنم دوست عزیز