تصور جالبی که مردم اروپا در 463 سال پیش از پایان دنیا داشتند!

اروپائیان قرون ۱۵ و ۱۶ میلادی افراد خرافاتی بوده‌اند. این خرافات در قالب تصاویر عجیب و غریب و ترسناکی که در کتاب شگفتی‌ها نوشته شخصی با نام تاسچن (Taschen) به تصویر کشیده شده، به وضوح مشهود است.

1

دستاوردهای علمی از دوران رنسانس می‌تواند میزان آگاهی ما را از دنیای اطراف بیشتر کند، اما ظاهرا اروپائیان قرون ۱۵ و ۱۶ میلادی افراد خرافاتی بوده‌اند. این خرافات در قالب تصاویر عجیب و غریب و ترسناکی که در کتاب شگفتی‌ها نوشته شخصی با نام تاسچن (Taschen) به تصویر کشیده شده، به وضوح مشهود است.

va_book_of_miracles_127r

این تصاویر در سال ۱۵۵۰ میلادی از شهر اگزبورگ‌، واقع در باواریا آلمان، الهام گرفته شده است. علاقه‌مندان هر هفته صفحات این کتاب را با دقت ورق می‌زنند و تصاویر هیولاهای عجیب، درختان سوزان و گلوله‌های زرد رنگ معلق در هوا را برای درک بیشتر از تفکرهای متضاد در آن زمان را مشاهده می‌کنند، پروتستان‌های اروپای شمالی در آن زمان تحت فشار تفکرات منزجر کننده دینی قرار داشتند و باور قلبی آنها بر این بود که نشانه‌های ترسیم شده در این نقاشی‌ها به معنای پایان دنیاست!

Source: Gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. کاربر می‌گوید

    سپاس