این آسیاب بادی کوچکتر از دانه برنج می‌تواند گوشی هوشمند شما را شارژ کند

شارژرهای خورشیدی قابل حمل این‌ روزها، دستگاه‌های چندان پیچیده و دور از دسترسی نیستند اما آسیاب‌های بادی که بتوانند گوشی شما را شارژ کنند، به همان اندازه عجیب به نظر می‌رسند. ایده‌ای جدید که دو تن از محققان دانشگاه آرلینگتون به کار بسته‌اند تا توربین‌های بادی بسیار کوچکی (به عرض 1.8 میلیمتر) بسازند که می‌توانید 10 عدد از آن‌ها را بر روی یک دانه برنج جای دهید.

2

یکی از کاربردهای ممکن این‌ توربین‌ها، استفاده به صورت دسته‌ای بر روی بدنه گوشی‌های هوشمند است. پس از آن کافی است گوشی را بیرون از پنجره یا روبروی یک فن قرار دهید تا شارژ مجدد شود و از آنجایی که این توربین‌ها از آلیاژ قوی نیکل ساخته شده‌اند، نیازی به نگرانی از بابت برخورد باد به پره‌های آن‌ها نخواهید داشت.

اگرچه هنوز راه زیادی تا عملی شدن تولید این محصول به صورت انبوه باقی مانده اما یک شرکت تایوانی در حال بررسی جوانب امر جهت سرمایه گذاری بر روی این پروژه است.

Source: Engadget

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. ساحل می‌گوید

    خیلی جالبه بسیارممنونم

  2. هادی می‌گوید

    لامصب چه باحاله