اینتل و معرفی «ادیسون»؛ کامپیوتری به اندازه یک کارت حافظه!

شرکت اینتل که پیش از این پردازنده‌ای برای رایانه‌های پوشیدنی تولید کرده بود، اکنون رایانه کوچکی را ساخته که می‌تواند از این پردازنده استفاده کند. در نمایشگاه CES 2014، مدیرعامل اینتل، Brian Krzanich، از ادیسون، رایانه‌ای کامل از کلاس پنتیوم رونمایی کرد.

0

فارنت:  شرکت اینتل که پیش از این پردازنده‌ای برای رایانه‌های پوشیدنی تولید کرده بود، اکنون رایانه کوچکی را ساخته که می‌تواند از این پردازنده استفاده کند. در نمایشگاه CES 2014، مدیرعامل اینتل، Brian Krzanich، از ادیسون، رایانه‌ای کامل از کلاس پنتیوم رونمایی کرد. این رایانه کوچک که ابعادی به اندازه یک اس‌دی کارت مورد استفاده در دوربین‌های امروزی دارد به تراشه دو هسته‌ای Quark مجهز شده و از سیستم عامل لینوکس به همراه قابلیت وای‌فای و بلوتوث بهره می‌برد. شرکت اینتل حتی فروشگاه‌ نرم افزاری را مختص این رایانه طراحی کرده است.

intel-edison-560

برای نمایش قابلیت‌های این رایانه، شرکت اینتل طرحی اولیه به نام ” پرستاری” را در معرض نمایش قرار داد. در این طرح، یک کودک یک دستگاه مراقبت را که مجهز به سنسور نمایش دمای بدن است پوشیده و از این رایانه کوچک برای نمایش اطلاعات این سنسور استفاده می‌شود. بدین ترتیب، والدین می‌توانند بر روی دستگاه چای ساز، وضعیت کودک خود را ببینند. با مساعد بودن وضعیت، یک چراغ سبز رنگ به شکل لبخند بر روی چای ساز خاموش  و روشن می‌شود و به محض تغییر وضعیت، این چراغ به رنگ قرمز تبدیل می‌شود.

Source: Theverge

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.