گوگل اندروید را با کمی کمک از آئودی، جنرال موتورز، هیوندای، هوندا و انویدیا به خودرو‌ها می‌آورد

در حال حاضر با یک میلیارد دستگاه فعال شده با سیستم عامل اندروید گوگل، این سیستم عامل محبوب ظاهرا باید به فکر یک حوزه دیگر و تاثیرگذاری بر روی یک صنعت دیگر برای حضور باشد: اتومبیل‌ها!

0

به دنبال شایعات موجود مبنی بر اینکه غول موتورهای جستجو در حال همکاری با آئودی برای حضور سیستم عامل متن باز خود در خودروهاست این شرکت امروز تائید کرد که این شرکت با پنج شرکت خودروساز  ( و شرکت‌های قابل انتظار بیشتر در آینده) یک اتحادیه باز خودروسازی را تشکیل داده‌اند.

در کنار آئودی، گوگل به جنرال موتورز، هیوندای، هوندا و انویدیا سازنده چیپست‌ها خواهد پیوست تا با یکدیگر بر روی پروژه آوردن اندروید به خودروها کار کنند که از سال جاری میلادی آغاز خواهد شد. این ائتلاف به امید ساخت یک پلتفرم مشترک برای ایجاد نوآوری‌های بیشتر در دنیای رانندگی و “امن‌تر  و قابل درک‌تر کردن خودروها برای همه” ایجاد شده است.

اپل و نوکیا در حال حاضر به سختی در حال کار برای اضافه کردن سیستم عامل خود به خودروها هستند و اپل در حال حلاضر همکاری‌هایی را با هوندا، جنرال موتورز و  هیوندای در خصوص استفاده از منشی هوشمند سیستم عامل iOS‌ یعنی سیری در این خودروها دارد.

ظاهرا سال 2014 سال بزرگی برای خودروهای هوشمند است و با رقابتی که شکل گرفته احتمالا از این پس دادگاه‌هایی که بر اساس درخواست اپل تشکیل خواهد شد نه بر اساس ادعای کپی‌کاری سامسونگ در گوشی‌ها بلکه بر اساس کپی‌کاری خودروها از یکدیگر است! دنیای بزرگی است!

Source: Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.