دانشمندان سوئدی ظروفی ساخته‌اند که به طور خودکار خودشان را پاک می‌کنند!

در آینده ممکن است شستن ظروف به یکی از کارهای سختی که در گذشته انجام می‌شده، تبدیل شود. تیم طراحی سوئدی ماشین‌های آینده (Tomorrow Mashine) و شرکت تحقیقاتی Innventia موفق به ساخت ظروفی شده‌اند که خودشان را تمیز می‌کنند.

0

فارنت: در آینده ممکن است شستن ظروف به یکی از کارهای سختی که در گذشته انجام می‌شده، تبدیل شود. تیم طراحی سوئدی ماشین‌های آینده (Tomorrow Mashine) و شرکت تحقیقاتی Innventia  موفق به ساخت ظروفی شده‌اند که خودشان را تمیز می‌کنند.

در بشقاب و فنجان ساخته شده توسط دانشمندان در این پروژه که به عنوان قسمتی از این پروژه آینده‌نگرانه Ekoportal 2035 در نظر گرفته شده، لایه فوق هیدروفوبیک (مولکول غیر قطبی که در آب نامحلول است( که برای لعاب‌کاری این ظروف استفاده شده باعث شده تا مولکول‌ها پس زده شوند.

Dishwashing

با استفاده از این روش مانده‌های غذا به راحتی از روی ظرف‌ها پاک می‌شوند، ایده کلی این طرح از برگ‌های نیلوفر آبی گرفته شده است که به صورت طبیعی مولکول‌های مایعات را پس می‌زنند.

صنایع فدرال سوئد از گروه ماشین‌های آینده، سه مورد را برای اختراع درخواست کرده که اولین مورد اختراع ظروفی بوده‌ که به صورت خودکار پاک شوند و الیاف سلولوزی به کار رفته در این ظروف جنسی مانند سرامیک داشته باشند تا این ظروف حالت نشکن به خود بگیرند. در حال حاضر استفاده از این مواد برای ساخت ظروف غذاخوری ضرری ندارد.

اختراع بعدی درخواست شده ساخت پرینتر سه‌بعدی پلاستیکی بوده و آخرین اختراع صفحه نمایشی شفافی از جنس نانو سلولوز هست که بتوان پشت آنرا مشاهده کرد و قابلیت عکاسی داشته باشد. به هر حال اگر از شنیدن این خبر خوشحال شده‌اید باید در نظر داشته باشید که شاید تا زمان نهایی شدن این اختراع و عرضه آن به صورت تجاری دیگر دوره ظرف شستن شما هم به پایان رسیده باشد!

Source: voiceofrussia

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.